شماره تماس : 23-88641720

کوهستان میروتش (Miroc)، بهشت از یاد رفته

koohestan miroc

کوهستان میروتش (Miroc)، بهشت از یاد رفته

کشور صربستان، در بخش جنوب شرقی اروپا و همچنین مرکز شبه‌جزیره بالکان قرار گرفته است. بخش شمالی کشور صربستان، از جنگل های وسیع پوشیده شده است و در بخش جنوب دارای تپه‌ها و کوه‌های فراوان است. این کشور بر سر یک شاهراه اصلی و بین‌المللی قرار دارد که بخش هایی از اروپا را به کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا، آفریقا و خاورمیانه متصل می کند. مردم صربستان بسیار مهمان‌نواز هستند و مسافرانی را که راهی این کشور می‌شوند را بسیار تکریم می‌کنند. پایتخت صربستان، شهر بلگراد می باشد.  صربستان دارای حدودا ۱۵ قله با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا و همچنین پنج پارک ملی به نام‌های دیِرآپ، تارا، کوپائونیک، سارمانتین و فراسکا گورا با پوشش گیاهی دست‌نخورده است.

کشور صربستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که یکی از بهترین آن ها کوهستان میروتش می باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کوهستان، که در منطقه ای سرسبز قرار گرفته است، این کوهستان آب و هوایی خنک همراه با بارش باران و پوشش گیاهی متنوع و انبوه دارد، و امروزه به طور چشمگیری مورد استقبال گردشگران صربستان قرار گرفته است. برای رفتن به این منطقه ی خوش آب و هوا و توریستی می توانید از وسایل نقلیه عمومی متداول در شهر و یا ون های مخصوص استفاده کنید. در اطراف کوهستان میروتش جاده هایی وجود دارند که برای پیاده روی و قدم زدن بسیار مناسب می باشند. ما به شما گردشگران کشور صربستان توصیه می کنیم در سفر به این کشور جادویی حتما از جاذبه های گردشگری آن، مانند کوهستان میروتش و اماکن تفریحی این کوهستان زیبا دیدن فرمایید. البته این جاذبه دیدنی شگفت انگیز صربستان در حدود 50 تا 100 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد اما بازدید از این مکان واقعا عالی است.

کوهستان میروتش با امتداد بیش از ۳۰۰ کیلومترمربع در کنار رودخانه دانوب قرار گرفته است. در این کوهستان، رودخانه دانوب از میان صخره‌های ناهموار تنگه دیِرآپ گذر می‌کند. این تنگه در سال ۱۹۷۴ تبدیل به پارک ملی شده است. کوهنوردان برای عبور از این تنگه و صعود به قله استرباتس بزرگ که مرتفع‌ترین قله کوهستان میروتش محسوب می‌شود، باید مجوز لازم را داشته باشند. کوهستان میروتش علاوه بر قله استرباتس دارای سه قله دیگر به نام‌های مالی ویس، ویسوکی سوکار و شارشیا ایگلاویسا می باشد. دو فلات‌ این کوهستان کیلوما و بویان آلدن نام دارند. گردشگرانی که به این منطقه مسافرت می‌کنند، می‌توانند در هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر دونی میلانوواتس و روستای توریستی تکیا اقامت داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.