شماره تماس : 23-88641720

آشنایی با مردم پرتغال

31

آشنایی با مردم پرتغال 

پرتغال یکی از پر جاذبه ترین کشور های اروپا می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافرین بصورت سالیانه می باشد. این کشور به دلیل داشتن آثار تاریخی بی شمار و دیدنی و همچنین به دلیل آب و هوای عالی و سواحل مجذوب کننده همواره خواستگاه بسیاری از این گردشگران بوده است.

اما دولت پرتغال سرمایه گذاری های زیادی هم در حوزه توریست و گردشگری و حتی تحصیلی کرده است تا جایی که دانشگاه های این کشور نیز در زمره برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند و هر ساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های پرتغال پذیرش شده و به زبان پرتغالی و یا انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول می شوند . در این میان از کشور عزیزمان ایران نیز بسیاری هر ساله به این کشور برای تحصیل و گردش سفر کده و حتی برخی با سرمایه گذاری و یا به روش های مرسوم در تلاش هستند تا در این کشور اقامت دریافت کرده و برای همیشه به این کشور نقل مکان نمایند .

بنابراین ضروری است که تا حدودی این کشور و مردمان این سرزمین زیبا را بشناسید و با فرهنگ و رسوم جالب انها کمی آشنایی داشته باشید . در این مقاله با هم کمی در خصوص خصوصیات فرهنگی و رفتاری مردم پرتغال آشنا می شویم.

پرتغال حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از آنها یعنی حدود 52 درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند . پرتغالی زبان رسمی مردم این کشور است و بسیاری از مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند . به همین دلیل هم فرهنگ کاتولیک در این کشور و در بین مردم پرتغال به شدت پذیرفته شده است و اعتقاد عجیبی به این آئین و فرهنگ دارند . تاثیر کلیسای کاتولیک را حتی در خانه ها و زندگی مدرن مردم این کشور هم به خوبی می توان ملاحظه کرد .

خانواده در این کشور اولویت اساسی دارد و مردمانی خانواده دوست هستند و ترجیح می دهند بیشتر زندگی خود را با خانواده سپری کنند. این خانواده ها رسوم و سنت هایی بنیادی و قدیمی دارند که حتی با گذشت قرن ها بخصوص در روستا ها بدون تغییر باقی مانده است .

ساختار اجتماعی کشور پرتغال بر کانون خانواده استوار است . جالب است بدانید تقریبا همه افراد خانواده در همه امور با هم مشورت کرده و تصمیم گیری جمعی دارند . مثلا برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی ساده هم با مشورت و کمک هم این کار را انجام می دهند .  تعهد به خانواده تا حدی بالا و در اولویت است که حتی افراد حاضر هستند روابط دوستانه و کاری خود را به خاطر خانواده به راحتی از دست بدهند .

در مواجهه با پرتغالی ها باید روابط اجتماعی را بخوبی در نظر داشته باشید . پرتغالی ها مبادی آداب هستند و به شدت درخصوص رفتارهای خود وسواس دارند . هنگامی که در یک موقعیت رسمی حضور دارید و طرف پرتغالی خود را برای اولین بار می بینید باید خیلی مودبانه رفتار کنید . تفاوتی هم ندارد که طرف شما مرد ، زن و یا کودک باشد

زنان در پرتغال معمولا پوشیده و محجوب هستند و مردان هم بخصوص برای انجام فعالیت های اجتماعی خود با کت و شلوار و آراسته هستند . زنان از کت و شلوار و یا کت و دامن استفاده می کنند . کیفیت پارچه و لباس در این کشور بسیار بالا است. این یک افتخار برای پرتغالی ها است که لباس هایی با کیفیت و مناسب بر تن می کنند و این را نشانه موفقیت خود می دانند .طراحان مد در این کشور اغلب به این موضوع توجه داشته و از اجناس بی کیفیت و نا مرغوب به هیچ عنوان استفاده نمی کنند زیرا معتقدند که این به وجهه مردم پرتغال آسیب می زند و شخصیت کاری آنها را با مشکل رو به رو خواهد کرد .

پرتغالی ها خیلی مردم مهمان دوستی هستند و به محض آشنایی و رفاقت با شما ممکن است شما را برای معرفی به سایر اعضاء خانواده شان به خانه خودشان دعوت کنند . بهتر است این دعوت را قبول کنید وگرنه می تواند باعث ناراحتی میزبان شما شود . هنگام ورود به خانه صاحبخانه و میزبان حتما هدیه ای مناسب برای او تهیه کنید .

زندگی کردن در پرتغال به هیچ عنوان کار مشکلی نیست . بهتر است قبل از سفر و اقامت در این کشور کمی با زبان و فرهنگ این مردم آشنا شوید تا شما را همانند یک دوست همیشگی و یک شهروند به راحتی قبول نمایند. احترام و رعایت اصول اخلاقی به شدن در بین مردم پرتغال مرسوم است و این برای افراد غریبه و خودی تفاوتی ندارد .

اگر قصد مسافرت و دریافت اقامت پرتغال را دارید قبل از اینکه تصمیم خود را نهایی نمایید با تماسی رایگان با مشاورین و متخصصین ساحل آفتاب از مزایای همراهی ما مطلع شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.