شماره تماس : 23-88641720

دیدنی های هاوانا

43

دیدنی های هاوانا

کوبا کشوری فوق العاده زیبا با جاذبه های طبیعی و سواحل بی مانندی است که گشت و گزار در این کشور را همیشه فوق العاده می کند . بسیاری از آمریکایی ها و علاقمندان به سواحل زیبا و بکر حتی در اروپا برای داشتن یک تعطیلات در آب و هوا و مناطق عالی کشور کوبا را انتخاب می کنند . این کشور دارای زیستگاه های طبیعی و دست نخوره بسیار زیبایی می باشد که با تلفیق با ساختمان ها و آثار تاریخی بر جای مانده از سال ها مستعمره بودن این کشور به عنوان یک کشور دارای نعمت های گردشگری بی شماری می توان از آن یاد کرد و هر ساله هزاران نفر برای تماشای این سرزمین شگفت انگیز وارد این کشور می شوند .

اگر فیلم دزدان دریایی کارائیب را دیده باشید با پیچیدگی ها و رمز و رموز جزیره زیبای کارائیب تا حدودی آشنا شده اید . جزیره ای که دارای  گذشته ای درهم و مرموز و با فرهنگی کهن ترکیب شده و نماهای طبیعی بی نظیری دارد . این جزیره در نزدیکی هاوانا پایتخت کشور کوبا قرار دارد .

هاوانا که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده در گذشته بندر نیروی دریایی اسپانیا بوده است . بافت قدیمی و زیبای این شهر در شمال شرقی این شهر واقع شده است و قدمتی مربوط به قرن 16 را با خود به همراه دارد . در خیابان های باریک و درهم این شهر می توان هنوز  دیوار های  دفاعی این شهر قدیمی را دید . در واقع این دیوار ها به دلیل هجوم بی شمار دزدان دریایی و برای دفاع از شهر در مقابل آنها ساخته شده بوده اند .

میدان های این شهر برگرفته شده از میدان های اروپایی هستند و به سبک و سیاق و با الهام از معماری های اروپاییان ساخته شده اند .نمای خارجی باروک کوبا کاملا بر این میادین مشرف می باشد . از مهم ترین میادین این شهر می توان به میدان کلیسای جامع آن اشاره نمود که به دلیل وجود کافه ها و رستوران ها و همچنین بازار های کتاب اطرافش بسیار شهرت دارد .

بندر قدیمی هاوانا و منطقه دیدنی ودادو توسط سد دریایی و گردشگری  به طول 5 مایل از یکدیگر جدا شده اند . حضور در این منطقه شما را به یاد شکوه و تاریخ گذشته غنی این شهر خواهد انداخت . بناهای تاریخی و زیبای ماکسیمو گومز و کالیکستوگارسیا از منطقه ای بزرگ در روسیه الهام گرفته شده اند و ساختمان های رنگی در این منطقه بسیار چشم نواز می باشند . در ملکون یا خلیج هاوانا نمایی از غروب خورشید دیده می شود که در هیچ منطقه ای دیگر از دنیا این نما را نخواهید دید .

ساختمان کنگره ی ملی کشور کوبا در هاوانا و با سبک و الهام از ساختمان کاپیتول ایالات متحده ساخته شده است .از جمله ویژه گی های منحصر به فرد یان ساختمان می توان به پله های سنگی حیرت انگیز ، بال های کلاسیک و فوق العاده و گنبد های آسمانی این ساختمان اشاره نمود . این ساختمان تا قبل از سال 1959 به عنوان مقر اصلی کنگره کوبا بوده است . در این مکان افلاک نما ، کتابخانه ملی و فرهنگستان علوم هم وجود دارند که به دلیل معماری خاص و زیبایشان شهرت داشته و دیوار ها و سقف های آنها با دکوراسیون نئو کلاسیک جلوه داده شده اند .

پارک طبیعی و زیبا در کوبا بی شمار است ولی یکی از زیباترین و مهیج ترین آنها پارک المندارس در انتهای رودخانه المندارس می باشد . این پارک بسیار سر سبز و زیبا بوده و با آب و هوای فوق العاده خوبی که دارد فضایی عالی برای یک استراحت طولانی می باشد . در این پارک امکانات رفاهی و گردشگری زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به انواع رستوران ها و کافه ها و همچنین زمین های ورزشی گلف و سالن تئاتر اشاره نمود .این پارک مناظر طبیعی و باغ های بی شماری دارد . پارک مرکزی المندارس از قدیمی ترین جاذبه های شهر می باشد و واقعا باغ های عجیب و غریب  و مرموز آن خالی از لطف نخواهد بود .

این کشور دارای موزه های و مناطق گردشگری زیادی است که نمی توان به قلم آورد . ارنست همینگوی نویسنده مشهور جهان پس از مسافرت به این کشور تا 20 سال در این کشور ماندگار شد . این نویسنده آثار بسیار زیادی را در این شهر نوشته و به چاپ رساند . منزل این نویسنده در حال حاضر تبدیل به یکی از موزه های بزرگ و دیدنی این شهر شده است . از جمله دیدنی های این موزه ماشین تحریر همینگوی می باشدکه با آن کتاب مشهور پیرمرد و دریا را نوشته بود و همچنین حدود 8000 جلد کتاب که در کتابخانه این نویسنده مشهور بوده است هم همچنان در این موزه نگهداری می شود . در همه شهر های کوبا و از جمله هاوانا می توانید پلاکت ها و یادبود های این نویسنده مشهور را ببینید .

برای داشتن یک مسافرت فوق العاده و مهیج بی تردید هاوانا و کوبا می توانند انتخاب مناسبی باشند . به منظور داشتن سفری سراسر خاطه و هیجان با کارشناسان خبره و کارآزموده سیاحتگران ساحل آفتاب همراه باشید .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.