شماره تماس : 23-88641720

دیدنی های مجارستان

17

دیدنی های مجارستان

مجارستان کشور هزار فرهنگ اروپایی است که شاید تنها درخصوص فلفل قرمز و سوپ های خوشمزه آن را فقط شنیده باشید . مجارستان به این دلیل هزار فرهنگ گفته می شود که در آن فرهنگ های زیادی وجود دارد و در کنار هم بخوبی زندگی می کنند. این فرهنگ ها نشات گرفته از  حکومت های مختلفی است که در این کشور در طول تاریخش حضور داشته و حکومت کرده اند مانند رومی ها ، عثمانی ها ، مغول ها ، مجارها ، چک ها و در نهایت شوروی از کشور هایی بوده اند که سابقه حکومت در این کشور را دارند . بقایای سازه های هر دوران هنوز مشهود است بخصوص رومی ها که رد پای آنها را  می توان در ساختمان های قرون وسطایی  این کشور ملاحظه کرد.

مجارستان به فلفل قرمز ، نوشیدنی های خوشمزه و سوپ های لذیذ معروف است . اما چیزی که ما به دنبال آن هستیم شناخت  مکان های جذاب و دیدنی این کشور می باشد که با هم مرور می کنیم :

شهر جیور

شهر جیور(Gyor)  پایتخت حکمرانی مغولان ، مجارها ، چک ها و عثمانی ها بوده است. این شهر بین دو شهر مشهور بوداپست (Budapest) و وین (Vienna) قرار گرفته است .

در هر نقطه ای  در این شهر  مجسمه ها و ساختمان های زیبا ، قدیمی و شگفت انگیز وجود دارند . مثلا  محله قدیمی کاپتالان  (Kaptalan) یکی از دیدنی ترین نقاط این شهر می باشد که در محل تلاقی رودخانه های دانوب، ربکا (Rebca) و رابا (Raba) واقع شده است و یا کلیسای ایگناتیوس لویولا (Ignatius of Loyola)  که از دیدنی ترین نقاط این شهر است و باید حتما از آن دیدن کنید .

پارک ملی هورتوباگی

اولین پارک ملی و محافظت شده مجارستان در سال 1973  با نام پارک ملی هورتوباگی (Hortobagy) تاسیس شد . این منطقه از بزرگترین  مناطق حفاظت شده در مجارستان و دارای بزرگترین چمن زار نیمه طبیعی در کل اروپا می باشد که جلگه ای قلیایی با قدمت 10 هزار ساله دارد . در این جلگه حیوانات مختلفی مانند اسب وحشی که از دوران عصر یخبندان تا کنون زندگی می کنند دیده می شوند .

این مکان همچنان به عنوان جایگاهی برای چرای اسب ها و حیوانات اهلی دیگر می باشد. 342 گونه پرنده نیز در این پارک زندگی می کنند . در این پارک یک پل 9 قوسی و یک آسیاب بادی به نام کارج وجود دارد که به قرن 19 برمی گردد .

دبرسن

دبرسن(Debrecen) شهری بسیار زیبا با معماری فوق العاده در ساختمان هایش می باشد   که در طول قرن ها به عنوان پایتخت مجارستان و مرکزفرهنگی بسیار مهمی تلقی می شده است . ادر جنگ جهانی دوم به این شهر آسیب های زیادی وارد شد.

در سال 1538 دانشگاه کالوینیست (Calvinist در این شهر تاسیس و اینجا را به عنوان مرکز فرهنگی این کشور قرار داد . شهر دبرسن  مهم موسیقی  است و علاقمندان زیادی در این شهر گرد هم جمع می شوند و مسابقات بلا بارتوک (Bela Bartok) در سطوح بین المللی نیز در همین شهر برگزار می شود .از دیدنی های برتر این شهر می توان به بزرگترین کلیسای پروتستان در مجارستان یعنی موزه دری (Deri) اشاره کرد که در آن آثار باستانی متعددی مربوط به مصری ها وجود دارد و از دیگر جاذبه های این شهر راه اندازی کارناوال های گل بصورت سالیانه در این شهر است .

هویز

شهر هویز شهر زیبایی است که در دل خود یکی از بزرگترین دریاچه های آب گرم دنیا را جای داده است. این دریاچه بسته به ماه سال دمایی بین 24-37 درجه  سانتیگراد دارد و برای داشتن یک تفریح آبی و شنا بسیار عالی است . آب این دریاچه از منابع خود تامین می شود و قدرت جریان آب به قدری است که  هر 3 روز و نیم یک بار آبش به کلی تمیز می شود .

این دریاچه بالاتن (Balaton) نام دارد  و اطراف آن پر از  جنگل و کوه های سرسبز است که جان می دهد برای پیاده روی و گرفتن عکس های جذاب و خاطره انگیز . آب و هوای این شهر معتدل مدیترانه ای است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند

پارک ملی آگتلک

اگر از عاشقان تماشای غار ها و یافتن مسیر های تو در تو و یا پیدا کردن غار های جدید هستید حتما  از پارک ملی آگتلک (Aggtelek) دیدن نمایید . این شهر در شمال کشور مجارستان واقع شده و با پایتخت حدود 3 ساعت فاصله دارد .

این پارک بزرگترین غار استالاکتیک  اروپا را در خود جا داده است . از دیگر جاذبه های این شهر که طرفداران زیادی دارد  لذت از کنسرت های مختلف و شاد در غار بارادلا (Baradla) می باشد .

پارک ملی آگتلک در منطقه ای محافظت شده طبیعی قرار دارد  و ورود به بسیاری از مناطق آن ممنوع می باشد لذا باید گردشگران در گرو های خود و پشت سر لیدر حرکت کرده و فقط در جاهایی که مجاز است اقدام به گرفتن عکس و استراحت نمایند .

پکس

محل احداث اولین دانشگاه کشور مجارستان که در سال 1367 احداث شده  پکس (Pecs) می باشد شهری که در واقع مقر حکومت رومیان ، مسیحیان و عثمانی ها بوده است .

پکس شهری چند قومیتی و چند فرهنگی است که پناهندگان زیادی را در خود جای داده و همگی به خوبی و با صلح در کنار همدیگر زندگی می کنند  و به همین دلیل از طرف یونسکو نام شهر صلح بر این شهر گذاشته شده است .

این شهر به دلیل  آب و هوای ملایم و عالی و موزه های بسیار زیبا و مشهور و همچنین بناهای قرون وسطایی  و نوشیدنی های معرکه  زبانزد بسیاری از گردشگران بوده و خواستگاه هر ساله آنها است .

سوپرون

سوپرون (Sopron) شهری است که پایه گذاری این شهر در زمان رومیان می باشد و طی دوره های زمانی مختلف بین کشور اتریش و مجارستان دست به دست شده است . در سال 1921 نهایتا این شهر به مجارستان تعلق گرفت و لقب با وفاترین شهر را به او دادند .

شهر سوپرون در جنگ جهانی دوم به شکل یک خرابه در آمد ولی با این وجود بسیاری از بناهای قرون وسطایی جان سالم به در بردند . در این شهر می توانید ساعت های طولانی در کنار رشته کوه های آلپ پیاده روی کرده و لذت یک هوای خوب را تجربه کنید .

ایگر

ایگر (Eger)  دومین شهر بزرگ مجارستان می باشد. پایه گذاری این شهر در زمان اولین پادشاه مسیحی سینت استفان (Saint Stephen) بوده  و به بهره برداری رسیده است . ساختمان های زیبا با سبک معماری باروک دلیل شهرت این شهر می باشد .

این شهر زمانی تبدیل به مرکز مذهبی مهم کشور مجارستان شد که کلیسای جامع اپیسکوپال (Episcopal) در این شهر بنا شد . البته ابتدا این کلیسا بود که ساخته شد و پس از آن در اطافش ساختمان های مسکونی شکل گرفتند . یک مناره زیبا با 150 پله متعلق به ترکیه شمالی در این شهر خودنمایی می کند که نباید دیدن آن را از دست داد .

دریاچه بالاتن

دریاچه بالاتن مکانی استثنایی برای یک استراحت عالی، اطراف این دریاچه خیابان هایی سنگ فرش شده با ساختمان هایی قرون وسطایی وجود دارد که باید قدم بزنید و از آنها دیدن کنید و لذت ببرید .

این دریاچه بزرگترین  دریاچه آب شیرین در اروپا  است و  همچنین به عنوان محبوب ترین تفرجگاه تابستانی هم شناخته می شود .بزرگی این دریاچه باعث شده آن را دریای مجارستان هم بنامند . سواحل این دریاچه یا با چمن پوشانده شده و یا با شن های رنگی مصنوعی که جلوه خاصی به آن داده شد .

از بناهای به نام و زیبای در اطراف این دریاچه می توان به حمام زیبا با معماری فوق العاده باروک   به نام  بالاتنفورد (Balatonfured) و قلعه فستتیک (Festetics) اشاره کرد  که آن هم دارای معماری سنتی باروک می باشد و دیدن آن ها را به همه پیشنهاد می کنیم .

بوداپست

بوداپست برترین و مشهورترین  جاذبه گردشگری کشور مجارستان است . این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهر های اروپا است و ساختمان های بی نهایت دیدنی و شگفت انگیز در این شهر فراوان است که مشهور ترین آنها بزرگترین غار آبی گرمایی ، دومین عبادتگاه بزرگ یهودیان و سومین ساختمان بزرگ پارلمان در دنیا می باشد . جلوه گری رود زیبای دانوب را در این شهر به خوبی می توانید تماشا کنید .

در این شهر یادبودی از سربازان کشته شدن در جنگ جهانی دوم ساخته شده که نزد مردم بسیار قابل احترام است . این یادبود سربازانی را نشان می دهد که قبل از تیر خوردن کفش های خود را در کنار  رود دانوب از پا در آورده اند .

مختصری از دیدنی های کشور مجارستان را با هم مرور کریدم . این کشور هر چند چند ملیتی و چند فرهنگی است ولی دارای امنیت و آرامش زیادی است و صمیمیت مردم این کشور با شما ، شما را متعجب خواهد کرد.

برای داشتن یک سفر رویایی و با برنامه به کشور مجارستان به یاد داشته باشید تیم سیاحتگران ساحل آفتاب در این زمینه از بهترین ها می باشند و می توانند خاطرات شما را رنگ و بوی عالی دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.