شماره تماس : 23-88641720

شهر های دیدنی و کوچک اسپانیا

24

شهر های دیدنی و کوچک اسپانیا

اسپانیا کشور چندان بزرگی نیست ولی جاذبه های گردشگری این کشور به اندازه ای زیاد است که برای بازدید همه جاذبه های این کشور باید چند ماه  اقامت در این کشور داشته باشید.  حقیقتا نمی توان توصیف درخوری برای این کشور زیبا به زبان اورد . این کشور فضاها و مکان های دیدنی بسیار زیادی دارد . اگر قصد دارید مسافرتی چند روزه به این کشور داشته باشید و برخی از بهترین دیدنی های این کشور را بازدید نمایید بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید .

اسپانیا از اعضاء کشور های اتحادیه اروپا است که ضمن داشتن سرمایه های تاریخی و میراث های جهانی فوق العاده به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و سواحل آفتابی و همچنین غذاهای محلی و سنتی این کشور به همراه مردمان سرزنده و دوست داشتنی همواره در جهان به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای داشتن تعطیلاتی فراموش نشدنی از آن یاد می شود . اکثر مسافران این کشور از دو شهر مادرید و بارسلون بازدید می کنند ولی نباید از زیبایی و شگفتی های سایر شهر های کوچک دیگر این کشور نه چندان بزرگ غافل شد .

شهر های کوچک اسپانیا از نظر زیبایی و طراوت و جاذبه های طبیعی و تاریخی چیزی از شهر های بزرگ کم نداشته و به نسبت آن شهر ها هم قیمت های مناسب تری دارند .

بسالو

شهر بسالو بهترین شهر اسپانیا برای مشاهده تاریخ قرون وسطی ای اسپانیا می باشد . این شهر در قسمت کاتالونیا و از زیباترین شهر های اسپانیا است که جاذبه های فراوان تاریخی در  آن می باشد . در این شهر پلی بر روی رودخانه فلوویا  Fluviàواقع شده که متعلق به قرن 12  بوده و بسیار زیباست .همچنین کلیسایی متعلق به قرن 11 هم در این شهر قرار دارد با نام سنت پره که معماری زیبایی دارد . پل رودخانه فلوویا برای پیاده روی و عکاسی و فیلم برداری بسیار عالی است .

آینسا (Ainsa)

آینسا شهری قرون وسطی ای در زیر کوه های سر به فلک کشیده پیرنه میباشد . قلعه آینسا بسیار دیدنی است و بی شک بهترین جاذبه این شهر است . این قلعه در انتهای پلازا سان سالوادور قرار دارد . این قلعه ابتدا در قرن 11 ساخته شد و در قرن 16 بازسازی شد . آنچه از این قلعه باقی مانده بیشتر مربوط به سازه های قرن 16 می باشد ولی هنوز قسمت هایی از قلعه ساخته شده در قرن 11در این قلعه مشخص است . البته این قلعه دو برج هم داشته که به موزه انتقال داده شده است .

Deia

در بین کوه های سرا دی ترامونتانا (Serra de Tramuntana) و در جزیره مالورکا روستایی بسیار زیبا قرار دارد به نام دییا (Deià) این روستا ، روستایی بسیار زیبا و تاثیر گذار می باشد که به دلیل صخره های بزرگ و جالبی که رو به دریای مدیترانه صف کشیده اند و همچنین به دلیل باغ های بی شمار زیتون آن شهرت زیادی دارد . این روستا میزبان شاعران و ادب دوستانی همچون رابرت گرویز بوده و میزان شاعران و عاشقان بی شماری می تواند باشد. ورودی ساحلی این روستا به نام کالا دی دییا شما را غافلگیر خواهد کرد .

کستلفولیت دی لا روکا (Castellfollit de la Roca)

در محل تلاقی دو رودخانه فلوویا و فتورونل با شهری کوچک مواجه خواهید شد که با گدازه های باستانی و به شکل تخته سنگی بزرگ بوجود آمده است . بی تردید این شهر بهترین نما ها و مناظر طبیعی را برای شما خواهد داشت و بهترین مکان برادی گرفتن عکس های یادگاری خواهد بود . در این تخته سنگ بزرگ و یا شهر کوچک  جاذبه های فراوانی وجود دارد که در نوع خود بسیار عجیب و زیبا هستند مانند پل شکسته یا  Pont Trencat که دیدنی است  یا کلیسای قرن سیزدهمی سنت سالوادور که باید حتما از آنها بازدید کنید .

کودییرو

در شمال سواحل اسپانیا  روستایی به نام کودییرو وجود دارد که به روستای ماهیگری هم شناخته می شود . اگر عاشق غذاهای سنتی دریایی و غذاهای محلی هستید این روستا را از دست ندهید . روستای کودییرو  دید عالی نسبت به خلیج بیسکای دارد و از این روستا به راحتی  کاخ Selgas-Fagalde و کلیسای تاریخی Iglesia El Pito و مناظر دیدنی دیگر را می توانید به خوبی دید بزنید و از نور پردازی های آنها در شب لذت ببرید . سواحل رنگی و آب های شفاف این روستا از جاذبه های این روستا می باشد .

Olite

اولیت شهری باستانی در استان ناوارا اسپانیا است . تاریخ تاسیس این شهر به قرن 17 میلادی باز می گردد و ساخت این شهر توسط ویزیگوت ها بوده است . قبل از آن در این محل زندگی جریان داشته و نشانه هایی از تمدن در این منطقه از قرن 12 باز مانده است . مثلا در این مکان قلعه گوتیک قرار دارد که تاریخ ساخت ان مربوط به قرن 13 می باشد و محل اقامت پارلز سوم بوده است . از جاذبه های این شهر ایگلسیا دی سانتا ماریا لا رئال  (Iglesia de Santa Maria la Real) می باشد . اولیت دارای مناظر طبیعی دیدنی و همچنین تاریخچه طولانی با آثار تاریخی زیادی می باشد  که بهتر است از آنها دیدن کنید.

کاسارس

در استان زیبای مالاگا  شهری کوچک به نام کاسارس وجود دارد که به خاطر ساختمان های زیبایی که به سبک مردم شمال افریقا ساخته شده و عمدتا سفید هستند شهرتی جهانی دارد . از صخره های بزرگی که در این شهر وجود دارد می توانید دریای آلوبران زیبا را در دید داشته باشید . قلعه کاسارس در قرن 13 بنا شده و از جاذبه های این شهر می باشد که به دلیل معماری منحصر به فردش توجه زیادی را به خود جلب کرده است . همچنین کلیسای لا انکارناسیون La Encarnacion هم در این شهر واقع شده که جذابیتی مثال زدنی دارد . از دیگر جاذبه های این شهر پیست های اسب سواری و اسب های مشهور ان می باشد که می توانید خاطرات خود را با یک اسب سواری تکمیل کنید .

مورلا

مورلا در استان کاستلیون و از شهر های دیواری باستان محسوب می شود . تاریخ اسپانیا را از معماری ها و آثار بر جای مانده این شهر مانند قلعه مشهور آن می توانید به خوبی ملاحظه نمایید . نان مخصوص این شهر را حتما تست کنید ، نانی که با نوعی پنیر محلی پر شده و طعمی فوق العاده دارد . کوه های Maestrazgo از مناطقی است که در این شهر برای کوه پیمایی و قدم زدن عالی است .

الکیوزار

شهر الکیوزار در استان آراگون اسپانیا به عنوان منطقه تفریحات فضای باز شهرت دارد . شهری بسیار خلوت که تنها چند صد نفر در آن زندگی می کنند . گردشگرانی که به دنبال تفریحات فضای باز و آثار تاریخی بر جای مانده در این شهر هستند و همچنین افرادی که علاقه به بازدید موزه  مشهور این شهر به نام Colegiata de Santa María la Mayor و یا به دنبال کوهپیمایی در کنار دره ریو ورو و یا دره نوردی در این دره بوده و علاقه به آسمان آبی و تماشای ستارگان را دارند به این شهر می روند .در این شهر تور دوچرخه سواری هم بر قرار است و لذتی بی وصف خواهد داشت.

کاداکس

شهر ساحلی زیبای کاداکس در استان خیرونا و در منطقه ای ساحلی به نام کوستا براوا قرار گرفته است . این شهر زادگاه سالوادور دالی نقاش برجسته اسپانیایی است و شهرت خود را بیشتر از این چهره معروف وام دار است . ولی غذاهای محلی  و دریایی  و فروشگاه های سنتی محلی  به همراه سواحل فوق العاده زیبا با آب های شفاف مدیترانه از جاذبه های این شهر می باشند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.