شماره تماس : 23-88641720

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

 

اقامت تمکن مالی اسپانیا

 

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه اخذ مجوز اقامت دایم در کشور اسپانیا از طریق استطاعت و تمکن مالی آشنا سازیم. همچنین به برخی از سوالاتی که ممکن است در ذهنتان وجود داشته و مرتبط با موضوع امروزمان است نیز پاسخ خواهیم داد.

اسپانیا از نظر وسعت و بزرگی دومین کشور بزرگ در منطقه اروپای غربی و همچنین پنجمین کشور بزرگ قاره سرسبز اروپا می باشد. اسپانیا یک کشور توسعه یافته و نوزدهمین اقتصاد برتر دنیا از لحاظ تولید ناخالص داخلی می باشد.همچنین این کشور دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. مهاجرت به اسپانیا از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر مورد اهمیت و توجه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان قرار گرفته مخصوصا” که در سالهای اخیر مهاجرت تحت عناوین مختلف به این کشور گسترش یافته شاید بتوان گفت از جمله مهمترین دلایل این اتفاق موقعیت جغرافیایی این کشور، نزدیکی فرهنگ و آداب و سنن این کشور به جوامع آمریکای لاتین، شرایط مناسب زندگی برای مهاجران، طبیعت و سواحل بسیار زیبای آن از جمله دلایل استقبال مهاجران برای انتخاب این کشور بعنوان مقصد نهایی خود می باشد. لازم به توضیح است که روشها و شیوه های مختلفی برای اخذ اقامت دایم یا موقت کشور اسپانیا برای هموطنانمان وجود دارد که یکی از آنها موضوع تمکن مالی است. یعنی فرد متقاضی مهاجرت به اسپانیا باید وضعیت مالی خوب و ایده آلی داشته باشد تا بتواند از دولت آن کشور مجوز ورود و اقامت دریافت نماید.

دریافت اقامت اسپانیا از طریق نشان دادن تمکن مالی شامل کسانی میشود که دارای وسع مالی بالایی بوده و نیاز و احتیاجی به انجام کار و اشتغال در کشور اسپانیا را نداشته باشند. در این روش شما باید به اداره مهاجرت اسپانیا اثبات نمایید که وضع مالی خوبی دارید و جهت ادامه زندگی در آن کشور احتیاجی به شغل و کار نخواهید داشت. در این روش فرد متقاضی باید پرینت حساب بانکی خود در ایران را که شامل مبلغ بالا و چشمگیری است را ارایه دهد. این موضوع و این مبلغ تنها جهت نشان دادن وسع مالی و تمکن و استطاعت مالی وی است. همچنین در کنار پرینت حساب فرد متقاضی می بایست حداقل یک سند ملکی که به نام خودش باشد را هم ارایه دهد. اخذ مجوز از این طریق مزایایی دارد به گونه ای که مثلا” فرد متقاضی میتواند پس از شش ماه از زمان درخواست، کارت اقامت موقت را دریافت نماید و وی میتواند با همین کارت و مجوز به راحتی در تمامی کشورهای عضو شینگن تردد و مسافرت داشته باشد آن هم بدون نیاز به روادید و ویزا.   

 

نکات کلیدی که در این روش باید مد نظر قرار داد:

 

    • در این روش اصلا” نیازی به انتقال سرمایه از ایران به اسپانیا نیست
    • با دریافت اقامت از طریق این روش، مجوز کار و کسب درآمد در آن کشور را نخواهید داشت.
    • با این روش شما میتوانید در کمتر از سه ماه مجوز اقامت موقت را دریافت کنید.
    • لازم است که شما بعنوان فرد متقاضی مهاجرت، به اداره مهاجرت اسپانیا ثابت نمایید که دارای حقوق یا درآمد ماهانه حداقل به مبلغ 2200 یورو هستید و به ازای هر عضو خانواده ( به جز خودتان ) 550 یورو درآمد ماهانه دارید.

 

منابع درآمدی که از سوی کشور اسپانیا برای این منظور مورد تایید میباشند عباراتند از:

 

اقامت تمکن مالی اسپانیا

 

    • حقوق بازنشستگی
    • درآمدهای ناشی از سود سپرده های بانکی
    • درآمدهای حاصل از اجاره املاک
    • درآمدهای حاصل از سود سهام
    • درآمدهای حاصل از کسب و کار

 

فرآیند اخذ این نوع از اقامت چگونه است

 

برای دریافت اقامت تمکن مالی، می بایست ابتدا به سفارت اسپانیا در ایران مراجعه کرد و همراه با ارایه اسناد و مدارک اشاره شده درخواست خود را تنظیم و تحویل دهیم. درصورتیکه سفارت با درخواست ما موافقت نماید، ویزا یا روادید یکساله اقامت در آن کشور تحویل می گردد. پس از دریافت این ویزا، حداکثر تا 90 روز بعد میبایست به اسپانیا سفر کرده و تا 30 روز پس از ورود به آن کشور ضمن مراجعه به اداره مهاجرت درخواستی جهت دریافت کارت اتباع خارجی ارایه نماییم. این اقامت حداکثر 5 ساله خواهد بود و در دوره های یک یا دو ساله برای تمدید آن می بایست اقدام گردد.

حال میخواهیم به برخی از سوالاتی که ممکن است شما در ذهنتان داشته باشید و مرتبط با این موضوع باشد پاسخ دهیم.

 

    • آیا این نوع اقامت منجر به دریافت مجوز اقامت دایمی اسپانیا خواهد شد؟

 

بله منجر به دریافت اقامت دایم خواهد شد البته  پس از طی شدن دوره 5 ساله تمدید اقامت موقت. طی این مدت شما می بایست حداقل 30 ماه را در اسپانیا سکونت کرده باشید و هیچ گاه بیشتر از 12 ماه متوالی از آن کشور خارج نشده باشید.

 

    • چه زمانی میشود برای دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا اقدام کرد؟

 

برای دریافت تابعیت اسپانیا لازم است که حد اقل 10 سال از اقامت و سکونت شما در آن کشور گذشته باشد. یعنی 5 سال پس از اتمام دوره اقامت موقت. البته لازم است در طی این 10 سال توانسته باشید با زبان اسپانیایی صحبت کنید.لازم است این مطلب را هم بدانید که اگر با درخواست شما برای دریافت تابعیت اسپانیا موافقت نشد اصلا” ناراحت و نگران نباشید چرا که این موضوع یک امر مرسوم و معمول می باشد و شما میتوانید بارها و بارها این درخواست را تکرار کنید تا سرانجام مورد موافقت قرار گیرد.

 

    • آیا افرادی که این نوع اقامت را دریافت کرده اند حق کار دارند؟

 

خیر در واقع این نوع اقامت تنها برای کسانی صادر میشود که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و اصلا” نیازی به اشتغال و کسب درآمد در اسپانیا را ندارند به همین دلیل این گونه افراد مجوز فعالیت اقتصادی در این کشور را نخواهند داشت.

 

    • آیا در طول اقامت 5 ساله و موقت میتوان به کشورهای دیگر مسافرت کرد؟

 

طی این مدت شما میتوانید بدون محدودیت به تمام کشورهای عضو شینگن مسافرت نمایید. برای سفر به کشورهای خارج از اتحادیه نیز در مجموع میتوانید 30 ماه از کشور اسپانیا خارج شوید البته به شرط اینکه خروج از این کشور هیچ گاه بیشتر از 12 ماه به طول نیانجامد.

 

    • مدارک لازم برای دریافت این نوع اقامت چیست؟

 

      • پاسپورت معتبر (با حداقل یک سال اعتبار)
      • مدارک و مستندات مربوط به درآمد های مالی به میزان و مبلغ مورد نظر
      • سند ازدواج ( درصورتیکه همسر فرد متقاضی نیز خواهان اقامت در اسپانیا باشد )
      • گواهی سپرده بانکی به میزان مورد نظر
      • اجاره نامه ملکی یا سند ملک در اسپانیا
      • گواهی آزمایشات پزشکی
      • بیمه نامه درمانی

لازم به ذکر است تمامی مدارک یاد شده می بایست در دفتر دارالترجمه به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی شده و به تایید سفارت اسپانیا برسد.

برای آشنایی با روش های دیگر اخذ اقامت اسپانیا به صفحه راهنمای کامل اقامت اسپانیا مراجعه فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.