شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت یونان به عنوان خانه دوم

اخذ اقامت یونان به عنوان خانه دوم

 

اقامت یونان

 

یونان کشوری است که بین اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. قدمت این کشور به 800 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و به میزان قابل توجهی پیکره هنر، زبان، فلسفه، فیزیک و سیاست دنیای مدرن را تحت تاثیر خود قرار داده است. یونان دارای یک سرزمین اصلی و هزاران جزیره در دریای اژه است که این کشور را به مرکز بزرگ تجاری در اروپا و یکی از مقاصد برتر تعطیلات و گردشگری در جهان تبدیل کرده است. یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای ، غذاهایی  لذیذ با شهرت جهانی، سواحل زیبا است که موجب شده است بسیاری از افراد از سراسر جهان این کشور را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کنند.

در این مقاله قصد داریم روش های اخذ اقامت یونان را مطابق با قوانین سال 2021 ارائه دهیم.

روش های اخذ اقامت یونان به شرح ذیر است:

    1. اخذ اقامت یونان از راه تمکن مالی
    2. اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری خرید ملک
    3. اخذ اقامت یونان از راه ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی
    4. اخذ اقامت یونان ازطریق کار
    5. اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل
    6. اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج
    7. اخذ اقامت یونان از طریق تولد
    8. اخذ اقامت یونان از طریق پناهندگی

در ادامه مطلب هر یک را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد بنابراین اگر شما به دنبال اخذ اقامت یونان هستید با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات کامل و جامعی را در این باره به دست آورید.

 

 اخذ اقامت یونان از راه تمکن مالی

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

 

دریافت اقامت یونان به وسیله تمکن مالی یکی از سریعترین و به صرفه ترین روش های دریافت اقامت اروپا است. اشخاصی که در ایران از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند، با داشتن شرایط زیر می‌توانند به راحتی اقامت یونان را اخذ کنند.

در مواردی که سرپرست خانواده بتواند ثابت کند که در هر ماه 2000 یورو برای شخص خود، 400 یورو برای همسر خود و 300 یورو به ازای هر یک از فرزندان تحت تکلف و کمتر 18 سال خود درآمد دارد، می تواند به راحتی اقامت یونان را به دست آورد.

برای اینکه درآمد خود را ثابت کنید می‌توانید از چهار طریق زیر اقدام کنید:

    • سودی که از طریق سپرده بانکی دریافت می کنید.
    • ارایه اجاره نامه ملک
    • داشتن حقوق بازنشستگی
    • سودی که از سهام شرکت بورسی دریافت می کنید.

نکته قابل توجه این است که این مبلغ برای اخذ اقامت یونان باید به مدت یک سال، در حساب بانکی شما در ایران موجود باشد.

 

مزایای دریافت اقامت یونان به روش تمکن مالی

 

    • یکی از راحتترین و سریع ترین برنامه های اخذ اقامت اروپا ست.
    • در این برنامه نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا یونانی ندارید.
    • از مزایای دیگر این برنامه این است که از پرداخت مالیات سالانه در یونان معاف هستید.
    • محدودیت سنی برای اخذ اقامت یونان در این روش وجود ندارد.
    • می توانید به راحتی و به صورت آزادانه در تمام کشورهای شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا رفت و آمد کنید.
    • پس از اخذ اقامت یونان از این طریق، نیازی به اجاره ملک در یونان نیست.
    • به راحتی می توانید اجازه اقامت خود را تمدید کنید.
    • نیاز به هیچ نوع سرمایه گذاری و یا تاسیس شرکت در یونان ندارید.
    • نیازی به حضور شما در یونان نیست.
    • به راحتی می توانید از بیمه پزشکی و درمانی یونان استفاده کنید.
    • به راحتی می توانید ویزای کشورهایی همچون امریکا ، کانادا و انگلستان و… را اخذ کنید.

 

اخذ اقامت یونان به روش سرمایه گذاری

 

شما می توانید با خرید ملکی با ارزش حداقل 250 هزار یورو اقامت یونان را اخذ کنید. افراد دارای شرایط زیر می توانند از طریق سرمایه گذاری  در یونان، اقامت این کشور را اخذ کنند:

متقاضی به همراه همسر، پدر و مادر و  همچنین فرزندان زیر 21 سال.

یکی از نکات قابل توجه در مورد اخذ اقامت یونان از راه سرمایه گذاری این است که متقاضی می تواند پدر و مادر همسر خود را نیز همراه خود به یونان بیاورد.

 

اخذ اقامت یونان از راه ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی

 

افراد غیر اروپایی امکان اخذ اقامت یونان را از طریق ثبت شرکت برای چندین خانواده از جمله مدیر عامل شرکت و سهامداران آن به همراه اعضای خانواده شان دارند. ثبت شرکت در یونان و یا ثبت نمایندگی در این کشور توسط افراد خارجی امکانپذیر می‌باشد.

در مورد ثبت نمایندگی در یونان، متقاضی اقامت باید صاحب شرکتی در ایران باشد و یا نماینده یک شرکت فعال در ایران باشد تا بتوان دفتر نمایندگی این شرکت را در یونان ثبت کرد و برای مدیران آن و خانواده هایشان اقامت اروپا را اخذ کرد.

 

اخذ اقامت یونان ازطریق یافتن کار

 

شخص متقاضی برای اخذ ویزای کار در یونان باید از طریق یافتن یک کارفرما اقدام کند. در این برنامه کارفرما موظف است برای استخدام یک نیروی خارجی به مدت 3 ماه در یونان آگهی کار خود را منتشر کند. اگر در مدت این 3 ماه نیروی کار مورد نیاز از میان افراد یونانی پیدا نشد، مجددا باید به مدت 3 ماه این آگهی در اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر باز هم نیرویی از میان مردم یونان و اتحادیه اروپا متقاضی این شغل نشد کارفرما اجازه دارد  از میان افراد غیر اروپایی نیروی مورد نیاز خود را استخدام کند.

 

اخذ اقامت یونان از راه تحصیلی

اقامت تحصیلی یونان

 

اخذ ویزای تحصیلی یونان راهی برای ورود دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل به یونان است. این ویزا تحت عنوان اقامت بلند مدت است و امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد. از جمله نکاتی که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی یونان باید در نظر داشته باشید نامه پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یونان است. افراد متقاضی می توانند برای اخذ پذیرش دانشگاههای یونان به صورت مستقل اقدام کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در یونان دارند می باید علاوه بر دریافت پذیرش دانشگاه، بیمه نامه و اثبات تمکن مالی را ارائه دهند.

 

اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج

 

در مواردی که افراد غیر یونانی با شهروندان یونانی ازدواج کنند، می توانند اقامت و تابعیت یونان را اخذ کنند. در کشور یونان هیچ گونه محدودیت سنی برای افرادی که قصد ازدواج دارند وجود ندارد. علت آنهم قانون حق انتخاب آزاد در یونان است. تمام مراحل لازم برای اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج باید به وسیله شخص یونانی انجام شود و درخواست اخذ اقامت باید در اداره ثبت مربوطه در یونان و در کشور اصلی شخص متقاضی ثبت شود. بعد از ازدواج شخص به طور قانونی شهروند اتحادیه اروپا شناخته خواهد شد و میتواند برای اخذ اقامت یونان به مدت پنج سال درخواست دهد. بعد از آن هم می تواند اجازه اقامت خود را برای ده سال تمدید کند.

 

اخذ اقامت از راه تولد در خاک یونان

 

یونان از راه تولد در خاک این کشور، تابعیت و اقامت اعطا نمی کند و فقط در شرایط خاص و زمانیکه مادر و یا پدر شخص ، شهروند یونان باشند و یا به مدت 5 سال قبل از تولد فرزندشان در در خاک یونان زندگی کرده باشند امکان پذیر است.

 

اخذ اقامت از طریق پناهندگی

 

این نوع اقامت یونان به پناهجویان اعطا می شود و تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در خصوص تقاضای پناهندگی آنها معتبر است. این نوع اقامت اجازه کار ، تغییر محل سکونت در یونان و خیلی حقوق دیگر را شامل نمی‌شود و تنها تحت شرایط خاصی ممکن است این محدودیت‌ها برداشته شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.