شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی در یونان

اقامت تمکن مالی در یونان

هزینه زندگی در یونان در مقایسه با سایر مناطق اروپا کمتر است و هر فرد مقیم می تواند از زندگی با روزهای آفتابی، همراه با چشم انداز و پوشش گیاهی متنوع و زیبا و کم نظیر لذت ببرد. سبک زندگی یونانی آرام، فرهنگ آن مدرن و در زمینه اجتماعی و فضاهای باز و شهری فعال است. با اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی و یا سرمایه گذاری، در سریع ترین زمان می توان از مزایای بسیاری استفاده کرد:

    • امکان سفر به کشورهای حوزه شنگن
    • تسهیل در دریافت ویزای کشورهایی مثل آمریکا و کانادا
    • افتتاح حساب بانکی
    • اجازه اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
    • بهره مندی از مزایای شهروندی مانند تحصیل رایگان و استفاده از خدمات درمانی مناسب
    • امکان راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی ( مجوز کار وجود ندارد.)
    • بی نیازی از اقامت در یونان برای تمدید ویزا

اجازه اقامت یونان برای اتباع خارجی مستقل از نظر اقتصادی صادر می شود به شرطی که درآمد آنها در کشورشان، بیش از 2000 یورو در ماه باشد. این اجازه برای همراهان متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز قابل پیگیری است با توجه به اینکه میزان حداقل درآمد 20 درصد برای همسر و 15 درصد به ازای هر فرزند افزایش یابد. اجازه اقامت تمکن مالی برای افراد به مدت دو سال اعطا می شود و پس از آن می توانند هر سه سال یکبار تمدید کنند. دوره اقامت در یونان محدود نیست و افراد متقاضی می توانند در یونان به طور دائم زندگی کنند یا اصلا از کشور بازدید نکنند.

مراحل دریافت اجازه اقامت یونان برای افراد متقاضی تمکن مالی :

    • اقدام برای ویزای نوع D یونان اقدام
    • دریافت شماره شناسایی مالیاتی یونان
    • افتتاح حساب در یک بانک یونانی
    • اقدام برای اقامت
    • ارسال اثر انگشت

ویزای نوع D

هنگام درخواست اقامت یونان، ضروری است برای ویزای بلند مدت نوع D یونان اقدام شود. هزینه آن 180 یورو است و صدور آن 15 تا 20 روز زمان می برد.

مدارک از طریق  کنسولگری یونان در کشور متقاضی ارائه می گردد و شامل موارد زیر است:

-فرم درخواست

-گذرنامه

-اثبات درآمد در کشور مبدا و منشا قانونی آن

-بیمه درمانی

-گواهی عدم سوء پیشینه

-گواهی سلامت

شماره شناسایی مالیاتی

شماره شناسایی مالیاتی در یونان صادر می شود. این کار را می توان به طور مستقل یا از طریق وکیل (که از قبل وکالت نامه به وی اعطا می شود) انجام داد. متقاضی به کمک حقوقی نیاز خواهد داشت و وکیل به عنوان ضامن وی عمل خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز شامل:

 گذرنامه و کپی آن و سند ازدواج (در صورتیکه شماره شناسایی مالیات برای همسر متقاضی نیز صادر شده باشد.)

حساب بانکی

ارائه مدارک به بانک به صورت حضوری توصیه می شود، اما در برخی موارد ممکن است وکیلی برای این کار تعیین شود (به شرط آنکه از قبل برای او وکالت نامه صادر و مدارک توسط یک دفتر اسناد رسمی یونان فرستاده شود). مدارک مورد نیاز: گذرنامه و کپی آن، کپی اظهارنامه مالیاتی، گواهی مالیات اقامت یا فرم مالیات بر درآمد شخصی برای سه سال گذشته، گواهی اشتغال به کار، کپی از قبض خدمات، گواهی مالکیت شماره تلفن ( ارائه شده به زبان یونانی یا انگلیسی توسط مترجم مجاز).

پس از افتتاح حساب بانکی، متقاضی حداقل 24000 یورو برای خود و وجه اضافی برای خانواده واریز کند.

اجازه اقامت

مدارک لازم برای اخذ اقامت شخصا یا از طریق وکیل به خدمات مهاجرت یونان ارسال می شود و بررسی آن 2-3 ماه زمان می برد. مدارک شامل کپی کامل گذرنامه، ویزای نوع  D، قرارداد بیمه شخصی، کپی نسخه حساب بانکی شخصی در یونان، مدرک اثبات درآمد کشور زادگاه و منشا قانونی آن، مدرک اثبات مالکیت یا قرارداد اجاره ملک در یونان یا دعوت از یک شخص.

به همین ترتیب مدارک مربوط به همسر که شامل سند ازدواج و گواهی نسبت خویشاوندی و بیانیه کتبی صحت ازدواج، امضا شده توسط متقاضی در حضور دفتر اسناد رسمی و مدارک مربوط به فرزندان که شامل گواهی تولد یا گذرنامه، گواهی نسبت خویشاوندی و اثبات حضات فرزند در صورت طلاق به صورت محضری و ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی الزامی است.

با ارسال مدارک، متقاضی رسید تحویل یا اصطلاحا برگه آبی را دریافت می کند که اجازه اقامت یک سال در یونان را ارئه می کند.

اثر انگشت

اثر انگشت را می توان در همان روز ارسال مدارک یا حداکثر 30 روز پس از آن ارسال کرد. زمان تحویل برنامه از روز ارسال اثر انگشت محاسبه می شود.

مالیات و هزینه ها

اگر دارنده اجازه اقامت در یونان، ملک و دارایی داشته باشد، سالانه آن را اعلام و مالیات آن را پرداخت می کند. یک وکیل محلی یا حسابدار به عنوان نماینده مالیات می تواند مسئولیت سازماندهی پرداخت مالیات را بر عهده بگیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.