شماره تماس : 23-88641720

در خصوص بوداپست چه می دانید ؟

30

در خصوص بوداپست چه می دانید ؟

بوداپست یکی از زیباترین شهر های اروپایی و پایتخت کشور جذاب مجارستان می باشد که بزرگترین شهر این کشور هم محسوب می شود . شهر بوداپست  علی رغم اینکه پایتخت مجارستان می باشد به عنوان مرکز اصلی اقتصادی ، سیاسی و صنعتی این کشور نیز می باشد . بوداپست شامل دو بخس بودا و پست می باشد ، بودا در سمت راست کرانه باختری و پست در سمت خاوری این رود واقع شده است . مجارستان کشور نسبتا ارزانی در قیاس با سایر کشور های اروپایی می باشد و ان هم به دلیل واحد پولی این کشور می باشد . واحد پول مجارستان فورینت می باشد که معادل 13 تومان ایران است .

هر ساله شمار زیادی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر بوداپست وارد این کشور شده و از آب و هوا و مهمان نوازی مجارستانی ها لذت می برند . این کشور حتی دارای دانشگاه ها و دانشکده های طراز اول دنیا نیز می باشد که همین موضوع باعث شده که بخصوص در سال های اخیر به عنوان مرکزی برای مراجعه افراد خارجی من الجمله ایرانی ها برای ادامه تحصیل شده باشد .

اما به حق نمی توان جاذبه های گردشگری این شهر را نادیده گرفت. سرمایه گذاری زیادی در حوزه توریسم در این کشور در سال های گذشته صورت گرفته و توانسته مشتاقان زیادی را به سمت خود جذب نماید . در این مقاله سعی داریم تا برای همراهان همیشگی سیاحتگران ساحل آفتاب جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان را مرور کنیم .

  • ساختمان پارلمان

ساختمان پارلمان (parlimant building)  از مشهور ترین بناهای ساخته شده اروپایی و شهر بوداپست می باشد . این ساختمان از قدیمی ترین پارلمان های اروپایی است که مورد توجه بسیاری از تاریخ دوستان و هنر دوستان می باشد . این ساختمان در روز و شب دیدنی است. محل قرار گرفتن آن در کنار رود دانوب و میدان kajos Kossuth square  بر زیبایی های منحصر به فرد این ساختمان افزوده است . این ساختمان زیبا و مهیج به عنوان بلند قد ترین ساختمان بوداپست هم می باشد . بهره گیری از معماری زیبا و دلنشین و نور پردازی های شبانه فوق العاده دلیل زیبایی بیشتر این سازه می باشد. حتی معماری داخلی این بنا چیزی از معماری بیرونی آن کم ندارد .

  • فیشر من بسشن

Fishermans bastionدر  منطقه بودا شهر بوداپست و بر روی یک بلندی در حاشیه رود دانوب قرار گرفته است . قدمت این مکان دیدنی به یک قرن می رید و هر ساله هزاران نفر از آن بازدید می کنند . این مکان در ابتدا برای فروش ماهی و صید های دریایی بنا شد و به هفت قسمت مجزا برای هفت قبیله ای که در آنجا زندگی می کردند تقسیم شده بود تا صیادان صید های خود را در این مکان به فروش برسانند .پل چین chain   و فونیکولار تنها راه های رسیدن به فیشر من است . غروب این مکان بسیار دیدنی است .

  • پل چین یا همان زنجیر

چین  chain  پلی زیبا بر روی رود دانوب می باشد . این پل در سال 1849 با 375 متر طول و 14.8 متر عرض بر روی این رودخانه قرار گرفت و بصورت معلق می باشد . این پل محل اتصال بودا و پست است و اولین پل سنگی  بوداپست می باشد . بازدید از این پل زیبا به عنوان نمادی از شهر بوداپست را می توانید در سفر چند روزه خود با برنامه ریزی مناسب هر روز و هر شب داشته باشید و از مناظر فوق العاده آن لذت ببرید .

  • رودخانه دانوب

دانوب از جنگل سیاه  آلمان سرچشمه می گیرد و با طی ناحیه دلتای داوب در رومانی به دریای سیاه ملحق می شود . پس از رودخانه ولگا ، دانوب با 2850 کیلومتر طولانی ترین رودخانه اروپا است . این رود حتی در کشور رومانی هم مسیری 1200 کیلومتری را طی می کند و در این کشور به عنوان بزرگترین رودخانه شناخته می شود . سوار بر کشتی های کروز این رودخانه شده و مناظر اطراف آن را ببینید . نماهای اطراف این رودخانه مانند پل چین ، ساختمان پارلمان  و ..از روی آب نمایی دیگر دارند . شام را در کروز ها میل کرده و نمای شهر را با دید شبانه ببینید و لذت ببرید . فراموش نکنید رودخانه رویایی از نظر اروپایی ها رودخانه دانوب می باشد .

اما نکته مهم اینکه 4 مورد اشاره شده تقریبا در کنار هم قرار دارند . یعنی با داشتن یک برنامه منظم و دقیق می توانید ابتدا پارلمان را دیدن کرده و بعد در کنار رودخانه قدم زنان به پل چین برسید و از آن دیدن نموده و با گذر از پل فیشر من را هم بازدید نمایید و غروب خورشید در این منطقه را از دست ندهید .بعدا دوباره به همین ترتیب از پل گذشته و به با حضور در مکان کشتی های کروز بلیط آنها را تهیه و از سواری کروز لذت ببرید .

  • تپه گلرت

اگر از دیدن مناظر لذت می برید باید از روی این تپه به تماشای مناظر اطراف بپردازید تا لذت نمایهای زیبای شهر و طبیعی را درک کنید .  تپه گلرت (gellert) ارتفاعی 200 متری دارد و در حواشی دو جزیره مشهور ماراگارت ( maragaret) و بودا هیل ( buda hills)  واقع شده است . اطراف شهر بوداپست را با یک نگاه کلی بخوبی می توانید از روی این پل مشاهده کرده و عکس های سلفی زیبا بگیرید . در اطراف این تپه هم مکان ها و جاذبه های فراوانی وجود دارد . به عنوان مثال می توان از هتل و حمام گلرت نام برد که طرفداران زیادی دارند . بر روی این تپه همچنین می توانید با مجسمه مشهور آزادی شهر بوداپست ( status of liberty) هم عکس یادگاری بگیرید .

  • اسپای گلرت

شاید ندانید که یه شهر بوداپست شهر اسپای هم اطلاق می شود و آن هم به دلیل شهرت این شهر در اسپا می باشد . بی تردید یکی از تجارب فراموش نشدنی شما می تواند استفاده از همین اسپا ها باشد . معروف ترین این اسپاها ، اسپا گلرت  در مجاورت تپه گلرت می باشد . اسپاها و چشمه های آب گرم این منطقه از بوداپست را حتما تجربه کنید . اسپا نوعی استخر با خدمات مختلف می باشد .

  • میدان قهرمانان یا هیروس

میدان قهرمانان یا هیروس ( heroes Square)  ازش زیباترین میدان های شهر بوداپست می باشد و توسط یونکسو نیز ثبت جهانی شده است . هیروس میدان اصلی شهر بوداپست می باشد و از نام بوداپست که بصورت آیکن و نماد طراحی شده است بخوبی مشخص است . نمای شب این میدان فارق العاده است و اثری بدیع را جلوه گر می شود . در این میدان می توانید از موزه  هنر این شهر هم بازدید کنید .

  • اسپا szechenyi

از اسپا های مشهور و قدیمی شهر بوداپست می توان اسپا szechenyi را نام برد . این اسپا بسیار مجهز است و انواع خدمات ماساژ و تفریحات متنوع را در خود جای داده است و معمولا همه مسافرین بوداپست زمانی را در این اسپا خواهند گذراند . این اسپا در سال 1913 بنا شده که دارای 18 استخر ، 10 سونا ، چندین اتاق ماساژ و انواع کافه و رستروان می باشد .

  • باسیلیکای سنت استفان

ساخت باسیلیکای سنت استفان در سال 1905 آغاز شد و نوعی کلیسای کاتالوگ می باشد . نام این کلیسا وام دار نام اولین پادشاه کشور مجارستان می باشد و در شهر بوداپست واقع شده است . ترکیبی از معماری حیرت انگیز معماران مشهور مجارستانی و بزگی و قدمت این کلیسا که به عنوان سومین کلیسای بزرگ این کشور می باشد بازدید از این کلیسا را از واجبات کرده است .

  • رستوران آل اینکلوسیو بوداپست

خوردن را در رستوران های all inclusive در بوداپست فراموش نکنید . در این رستوران ها مبلغی را می پردازید و 2 ساعت وقت دارید تا هر آنچه که دل تنگتان می خواهد بخورید. همه انواع غذا ها ، دسر ها و نوشیدنی ها بصورت منو باز در اختیار شما است با میل کنید . این رستوران ها در همه جای این شهر معمولا یافت می شوند و کیفیت غذاهای خوبی را دارند . ضمن اینکه اصلا تعجب نکنید که قیمت این رستوران ها را معقول تر از آنچه تصور می کنید ببینید .

  • رستوران واسابی

واسابی (wasabi)  بهترین رستوران ارائه دهنده غذاهای دریایی در مجارستان و بوداپست می باشد و مزه غذاهای دریایی این رستوران ها معرکه است . جالب اینکه این رستوران ها اصالتا ژاپنی هستند . انواع غذاهای دریایی مانند انواع ماهی ها ، سوشی ها ، میگو و … را در این رستوران می توانید با قیمت مناسب خریداری و میل نمایید .

  • پارک مومنتو

هر چند مومنتو (momento) را پارک می نامند ولی بهتر است آن را موزه ای رو باز بنامیم . انواع مجسمه ها و طاحی های چند بعدی و اشکال را در این فضا می توانید مشاهده کنید . برای بازدید از این موزه یا پارک باید از شهر 10 کیلومتر بیرون بروید . افراد مشهوری همچون مارکی ، لنین و … در این پارک مورد یادبود قرار گرفته و مجسمه های آنها ساخته شده است .  بازدید  از این پارک را به شما توصیه می کنیم . با همه اشکال و مجسمه ها می توانید عکس یادبود انداخته و حسابی کیف کنید .

  • هتل های بوداپست

در بوداپست بهترین هتل های اروپایی را می توانید تجربه کنید . خدمات ارائه شده به مسافرین در این هتل ها واقعا بی نقص است و همه مسافرین از آنها به نیکی یاد می کنند . از جمله این هتل ها  هتل  aria hotel Budapest by library hotel collection  که در موقعیت بسیار خوبی در این شهر واقع شده است . فاصله نزدیک در حدود 10 تا 12 دقیقه ای تا ساحل و امکان استفاده از نمای پشت بام این هتل برای دیدن مشاهده بوداپست از دیگر مزایای این هتل می باشد. البته وجود انواع هتل های 5 ستاره دیگر نیز را نباید از یاد برد که همگی از بهترین ها هستند .

  • فرودگاه بوداپست

هر چند سفر به بوداپست را می توان از طریق خشکی   هم تجربه کرد ولی بی شک بهترین راه برای رسیدن به این شهر استفاده از خطوط هوایی می باشد . بوداپست یک فرودگاه بین المللی کاملا مجهز دارد به نام فرنک لیست که یک فرودگاه همگانی مسافربری می باشد.

برای مسافرت به بوداپست و کشور زیبای مجارستان باید در نظر داشته باشید که حتما از تجربه افراد و شرکت های صاحب صلاحیت استفاده نموده تا با برنامه ریزی دقیق و موثر این شرکت ها بتوانید از وقت و سرمایه خود بیشترین استفاده و لذت را ببرید . سیاحتگران ساحل آفتاب با بهره گیری از مجرب ترین و با صلاحیت ترین کارشناسان می تواند به عنوان بهترین انتخاب برای شما باشد . با ما تماس بگیرید .

‏ ‏‏‏‏

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.