شماره تماس : 23-88641720

با سرمایه‌‌گذاری در پرتغال چقدر باید مالیات بدهیم؟

با سرمایه‌‌گذاری در پرتغال چقدر باید مالیات بدهیم؟

اقامت طلایی پرتغال را در کمترین زمان ممکن اخذ کنید. سرمایه گذاری در پرتغال و به دست آوردن اقامت طلایی پرتغال به دلیل موقعیت استراتژیک، هزینه پایین زندگی و سیستم مالیاتی مطلوب می‌تواند گزینه جذابی برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی باشد.

با این حال، درک پیامدهای مالیاتی سرمایه گذاری در پرتغال قبل از هر گونه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری ضروری است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مالیات‌هایی خواهیم داشت که می‌توانید هنگام سرمایه‌گذاری در پرتغال بپردازید.

مالیات بر عایدی سرمایه در پرتغال

مالیات-بر-درآمد-در-پرتغال ساحل آفتاب

هنگام سرمایه گذاری در پرتغال و به دست آوردن اقامت طلایی پرتغال، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوید که مالیات بر سودی است که هنگام فروش دارایی به دست می‌آورید. نرخ مالیات بر عایدی سرمایه در پرتغال بسته به نوع دارایی که می‌فروشید و مدت زمانی که آن را نگه داشته اید متفاوت است.

اگر  پس از اینکه اقامت طلایی پرتغال را به دست آوردید، ملکی را بفروشید، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ 28 درصد خواهید شد. با این حال، اگر بیش از دو سال مالکیت ملک را داشته باشید، از معافیت 50 درصدی مالیات بر عایدی سرمایه برخوردار خواهید شد. این بدان معناست که شما فقط بر 50 درصد سودی که به دست می‌آورید مالیات پرداخت خواهید کرد.

اگر دارایی‌های دیگری مانند سهام یا اوراق قرضه را می‌فروشید، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ 28 درصد خواهید شد. با این حال، اگر بیش از یک سال مالک دارایی هستید، از معافیت 50 درصدی مالیات بر عایدی سرمایه برخوردار خواهید شد.

مالیات بر درآمد در پرتغال

به عنوان کسی که قصد دارد تا اقامت طلایی پرتغال به دست آورد، بر درآمدی که از سرمایه گذاری خود به دست می‌آورید مشمول مالیات بر درآمد خواهید بود. نرخ مالیات بر درآمد در پرتغال بسته به سطح درآمد و وضعیت اقامت مالیاتی شما متفاوت است.

اگر ساکن پرتغال هستید، مشمول مالیات بر درآمد خود در سراسر جهان با نرخ تصاعدی خواهید بود که از 14.5٪ تا 48٪ متغیر است. اگر شما مهاجر هستید، فقط مشمول مالیات بر درآمد حاصل از درآمد در پرتغال با نرخ ثابت 28٪ خواهید بود.

مالیات بر املاک در پرتغال – روش دریافت اقامت طلایی پرتغال

اگر قصد دریافت اقامت طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری در ملک دارید، مشمول مالیات بر دارایی نیز خواهید شد که به عنوان IMI شناخته می‌شود. نرخ IMI در پرتغال بسته به ارزش دارایی شما متفاوت است و از 0.3٪ تا 0.5٪ ارزش ملک متغیر است. در واقع شما با خرید ملک در پرتغال، قادر به دریافت اقامت در این کشور زیبا هستید.

اگر شما غیر مقیم هستید و دارای ملکی در پرتغال هستید که ارزش آن کمتر از 600000 یورو است، حق دریافت 50 درصد کاهش در IMI را خواهید داشت.

سخن پایانی

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید

مطالب مرتبط

خرید خانه در پرتغال
خرید ملک در پرتغال شرایط 2023
طلایی پرتغال 1
اخذ اقامت پرتغال در سال 2023
اقامت تمکن مالی پرتغال
اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.