شماره تماس : 23-88641720

همکاری دو اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در زمینه گردشگری

dsfr_53_1492449469

همکاری دو اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در زمینه گردشگری

اودسن استاندار شهر پاریس با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار کردند و در خصوص موضوعات گردشگری و تقویت ارتباطات اقتصادی و فرهنگی با هم گفتگو کردند .

به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران / در این نشست عبدالوهاب سهل آبادی  گفت : زمینه های همکاری و نزدیکی بین اصفهان و پاریس بسیار زیاد می تواند باشد و این دو شهر می توانند در زمینه های مختلف از جمله مسائل گردشگری و اقتصادی با هم همکاری نزدیک داشته باشند و فرصت سرمایه گذاری و ایجاد زمینه های تجاری برای بازرگانان را مهیا نمایند .

وی مراودات بین المللی اتاق اصفهان با سایر اتاق های بازرگانی کشور های دیگر را مورد اشاره قر ار داد و اضافه کرد :  اصفهان خواستار استفاده از تجارب ارزنده اتاق بازرگانی پاریس در زمنیه گردشگری با توجه به اینکه شهری تاریخی و توریستی است می باشد . در این زمینه می توان با استفاده از نمایشگاه های تخصصی  و اعزام هیئت های تجاری و با ایجاد روابط اقتصادی  زمینه های همکاری خود را عمق بخشیده و مشخص نمایند.

سهل آبادی سرمایه گذاری در ایران را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت ایران برای سرمایه گذاران خارجی  بهترین قوانین و مقررات را دارد و شرایط سرمایه گذاری در ایران بسیار مطلوب و فراهم می باشد .

استاندار اودسن فرانسه هم گفت : پاریس در بخش های فرهنگی و اقتصادی می تواند روابط بسیار خوبی با اصفهان داشته باشد . وی اتاق بازرگانی پاریس را قدیمی ترین اتاق بازرگانی فرانسه خواند و گفت با توجه به اینکه روابط اقتصادی  و فرهنگی ایران و فرانسه دارای سابقه بیش از 500 سال می باشد می توان از همین سابقه به عنوان پشتوانه روابط بین دو کشور استفاده کرد .

پارتیک دوژیان پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تاریخی دوران صفویه در ورسای فرانسه را داد و افزود : ایجاد چنین نمایشگاه هایی می تواند به بهبود روابط ایران و فرانسه منجر شود .

استاندار اودسن فرانسه ادامه داد : با نگاهی به گذشته می بینیم که روابط ایران و فرانسه در زمان شاه عباس صفوی و لویی چهاردهم بی نظیر بوده و در همه ابعاد سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی با هم در ارتباط بوده اند و ما باید تلاش کنیم با ایجاد این نمایشگاه ها این روابط را دوباره زنده کنیم .

وی ادامه داد أ: ایارن قوی ترین کشور خاورمیانه و فرانسه مهم ترین قدرت مرکز اروپا محسوب می شوند و این روابط می تواند به ثبات و صلح بیشتر خاورمیانه کمک نماید .

دوژیان در پایان تصریح کرد : برای ایجاد صلح و دوستی بین مردم ایران و فرانسه گردشگری عامل بسیار مهمی است . همین آشنایی مردم با یکدیگر می تواند زمینه های روابط اقتصادی دو کشور را فراهم نماید .

خبرگزاری اتاق ایران

96/01/28

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.