شماره تماس : 23-88641720

پرتغال قصد دارد منطقه گردشگری کشکایش را به ایرانیان معرفی کند .

dsfr_53_1495622578

پرتغال قصد دارد منطقه گردشگری کشکایش را به ایرانیان معرفی کند .

دولت پرتغال به دنبال برگزاری همایشی در شیراز  و مشهد به منظور معرفی منطقه گردشگری کشکایش به عنوان محلی فوق العده برای سرمایه گذاری و گردشگری سلامت ایرانیان می باشد .

به گزارش خبرگزاری مهر / کشکایش  یک دهکده کوچک گردشگری  و از زیر مجموعه های شهر لیسبون پایتخت پرتغال می باشد که به دلیل بهره مندی از آب و هوای  مناسب  ، طبیعت بکر  و سواحل گردشگری  بی نظیر ظفیت های بالایی برای گردشگری و تفریح دارد . این منطقه بخصوص مناسب افرادی است که به دنبال گردشگری سلامت در مناطق تفریحی می باشند .

عبور رودخانه تاگوس از این منطقه که از اسپانیا سرچشمه می گیرد  جذابیت این منطقه را افزون کرده است . این دهکده بسیار تمیز و پاکیزه می باشد و همین عامل دلیل دیگری است برای مورد توجه قرار گرفتن بیشتر این منطقه . این منطقه مورد توجه مردم پرتغال  و سایر کشور های دیگر جهان بخصوص برزیل ، فرانسه و … شده است .

وجود خانه های رنگارنگ در کنار هتل ها ، هاستل ها و منازل مسکونی  با تزئینات جالب در سواحل این منطقه  و با دریایی به رنگ آبی روشن  با سواحل ماسه ای سفید و طبعتی سبز  و با وجود سایر دیدنی هایی  همچون موزه های این منطقه همه آماده پذیرایی از شما در یک تعطیلات بی نظیر می باشند .

کشکایش همه موارد مورد نظر یک گردشگر را در دل خود جای داده است . در این منطقه کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری زیادی هم در نظر گرفته شده است . در این کیوسک ها می توانید هر سئوالی دارید بپرسید و نقشه منطقه و کشور پرتغال را هم دریافت نمایید.

این کیوسک ها حتی بروشور هایی حاوی اطلاعات  و تورهای گردشگری به مسافران می دهند . بریا رسیدن به این منطقه معمولا از لیسبون  و از طریق قطار باید اقدام کرد که حدودا نیم ساعت تا لیسبون فاصله دارد  و در منطقه نزدیکی به لیسبون قرار دارد .

خود مردم پرتغال که در لیسبون زندگی و یا کار می کنند آخر هفته های خود را به  کشکایش برای تفریح می روند . البته هدف تشکیل این منطقه ههم همین بوده. ری دی کارلوس یکی از پادشاهان پرتغال بوده که این منطقه را برای تفریح خود و خانواده احداث کرده است  و در حال حاضر هم مجسمه او در مرکز این منطقه وجود دارد .

این منطقه مردمی کشاورز و ماهیگیر دارد ولی ساخت و ساز زیاد در این منطقه کشاورزی را تقریبا از بین برده است .در این منطقه موزه هایی همچون موزه کالوس ،موزه هنر ،موزه ماهیگیری و … وجود دارد . همچنین ساختمان های قبل از جنگ جهانی دوم که به منظور حفاظت ، دیده بانی و … ساخته شده اند هم د رجای خود دیدنی هستند که البته امروزه به عنوان مکانی برای دیدار های رسمی و ادارات ملی پرتغال مبدل شده اند .

دولت پرتغال برای حوزه گردشگری این کشور سازمان مختص به خود را دارد و در هر منطقه هم یک مدیر گردشگری  و عده ای سرمایه گذار  قرار داده است . وظیفه مدیران بخش توریستی و سرمایه گذاری کشکایش جذب توریست و سرمایه در هر منطقه و معرفی آن به سایر مناطق  و کشور های جهان می باشد .

مارتا گسیا که به عنوان مدیر بخش توریستی و مسئول برنامه های به عنوان زندگی در کشکایش می باشد در می گوید : این منطقه یک منطقه اقتصادی  با جاذبه های طبیعی و تفریحی برای شهر وندان پرتغال و دیگر کشور ها جهان می باشد . ما برای این منطقه برنامه ها  و شرایط اقتصادی خوبی داریم  تال توجه مردم را به بخش گردشگری سلامت ان جلب کنیم . این برنامه یک برنامه بلند مدت می باشد که تاکنون تنها سه سال از آن گذشته است .

وی افزود : امسال به ایران خواهیم رفت تا این منطقه را به ایرانیان معرفی کنیم . هدف معرفی این منطقه به سه تا چهار کشور بصورت سالیانه می باشد . ما از مردم برای تفریح و سرمایه گذاری در هر منطقه دنیا در این منطقه دعوت به عمل می آوریم  و شرایط زندگی در این منطقه را برای آنها تسهیل کرده ایم . در این خصوص هم برخی از آژانس های مسافرتی در برخی از کشور ها با ما همکاری دارند . در این منطقه از سایر کشور های جهان مانند برزیل ، فرانسه، آفریقا  و … سرمایه گذاری کرده اند  و برای تعطیلات آخر هفته خود این منطقه را انتخاب می کنند . دولت پرتغال هم کشکایش را به عنوان اولین جایی در نظر گرفته که می خواهد به همه دنیا معرفی نماید و در صورت موفقیت این طرح به سایر مناطق هم تعمیم داده می شود .

مارتا ادامه داد : مردم برای کار به لیسبون می روند و برای تفریح به کشکایش می آیند . هزینه زندگی در این منطقه بسیار پایین تر از سایر نقاط دیگر است و حتی خرید خانه در این منطقه با تسخیلات  و شرایط ویژه ای با قیمت مناسب وجود دارد . برای رفت و امد به این منطقه هم از وسیله شخصی می شود استفاده کرد  و هم از قطار زمینی . کسانی که در این منطقه سرمایه گذاری کنند ویزای طلایی پرتغال را دریافت خواهند کرد که مزایای فراوانی برای آنها دارد از جمله اینکه به عنوان شهر وند اتحادیه اروپا به همه کشور ها به راحتی و بدون نیاز به ویزا سفر خواهند کرد .

او دریابه سفرش به ایران گفت :  ما قصد داریم شرایط ایرانی ها را برای سرمایه گذاری در این منطقه بررسی کنیمو قصد داریم تا بدانیم برای چه تعداد افراد در این منطقه سرمایه گذاری لازم است .  در حال حاضر درباره ایرانی ها اطلاعات زیادی در دست نداریم . در سال های گذشته 400 نفر سرمایه گذار داشته ایم که تنها دو نفر از این افراد سرمایه گذار ایرانی بوده اند .

کشکایش در سال 91 عقد خواهر خواندگی با شیراز امضاء کردند. هفته فرهنگی شیراز هم در پرتغال برگزار شده است  و یک هیئت از اتاق بازرگانی ایران هم به همین منظور در نشست فرصت های اقتصادی استانم فارس  و کشکایش با همکاری سفارتخانه ایران و شهردار کشکایش در این منطقه برگزار کرده اند . . پیرو همان طرح ها و برنامه ها قرار است در ماه جون یک گروه از مسئولان گردشگری کشکایش به شهرهای شیراز و مشهد بروند  و در آنجا ضمن برگزاری همایشی به معرفی این منطقه بپردازند . به اعتقاد آنها مشهدی ها و شیرازی ها بیشتر به این منطقه می آیند و ظرفیت سرمایه گذاری در کشکایش را دارند .

خبرگزاری مهر

96/03/03

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.