شماره تماس : 23-88641720

گردشگران بارسلون کاهش می یابند

بر اساس مصوبه قانونی جدید اسپانیا، تعداد گردشگران بارسلون ، یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای این کشور، کنترل شده و کاهش می یابند.

به گزارش ساحل آفتاب به نقل از گاردین، این قانون به دنبال نارضایتی اهالی بارسلون-BARCELONA-SPAIN- و خشم آنها از مشکلات ناشی از حضور بیش از یک میلیون گردشگر به تصویب رسیده است.

بر اساس این قانون با عنوان  “طرح ویژه شهری برای اقامت گردشگران ” تعداد تخت‌خواب‌ها در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها کاهش یافته و برای ساخت هتل‌های جدید نیز مهلت قانونی تعیین شده است.

در حال حاضر شهر بارسلون دارای 75 هزار تخت خواب در هتل ها، 50 هزار تخت خواب در هتل آپارتمان هاست و حدود 50 هزار تخت خواب غیر قانونی نیز به گردشگران خدمات اقامتی می دهند.

بنابر گزارش انجمن‌های شهری بارسلون، حدود 17 هزار ساختمان در این شهر به گردشگران خدمات گردشگری می دهند که موجب شده قیمت مسکن در این شهر افزایش یافته و زندگی را برای اهالی آن سخت کند.

البته نظر مسئولان بارسلون برخلاف اهالی این شهر بوده و معتقدند تصویب این قانون فقط چهره بارسلون را در مقابل جهانیان مخدوش و اقتصاد این شهر را ضعیف می کند.

لازم به ذکر است  بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۴، حدود 12 درصد از تولید ناخالص ملی بارسلون که بالغ بر 72 میلیارد یورو است، از طریق صنعت گردشگری در این شهر تامین می شود.

البته پیش بینی می شود تا سال 2019 این شهر همچنان در صدر لیست سفرهای خارجی ها به اسپانیا باشد.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.