شماره تماس : 23-88641720

راهنمای کامل اقامت اسپانیا

روش های مهاجرت به اسپانیا

ویزا اسپانیا

حمل و نقل کالا و حیوانات خانگی

راهنمای کامل اقامت اسپانیا

راهنمای کامل اقامت اسپانیا عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آن آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

راهنمای کامل اقامت کشور اسپانیا

راهنمای کامل برای اقامت در اسپانیا

قطعاً افرادی که به دنبال رفتن به اسپانیا و اقامت در این کشور هستند و یا کسانی که در حال بررسی اقامت در اروپا هستند و اسپانیا را نیز مورد بررسی قرار می دهند.سوالات زیادی در مورد چگونگی رفتن به اسپانیا و اقامت در این کشور؟

برای زندگی به چه ویزایی نیاز دارم؟

برای کار باید در اسپانیا چه کنم؟

آیا می توانم اموال و یا حتی حیوانات خانگی خود را به اسپانیا ببرم؟

چطور می شود در اسپانیا خانه اجاره کرد؟

و بسیاری سوالات دیگر…

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل و جامع تمامی این سوالات را پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید و اگر احتمالاً جوابی از سوالاتتان در این مقاله نبود می توانید از کارشناسان ما سوال کنید.ص

چرا باید اسپانیا را برای زندگی انتخاب کرد؟

 کشور اسپانیا یکی از کشور های اصلی عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای عضو پیمان شنگن است. این کشور در دو سمت جنوبی و شرقی خود با دریای مدیترانه و جبل الطارق همسایه است و در جنوب غربی اروپا واقع شده است. بیشترین مرز را با کشور پرتغال دارد. مردم آن اسپانیایی زبان هستند که یکی از اصلی ترین زبان های زنده در دنیا تلقی می شود.

اسپانیا پنجمین کشور بزرگ اروپا و دومین کشور بزرگ در اروپای غربی است. مساحت این کشور 505992 کیلومتر مربع است و حدود نیمی از مساحت ایران را دارد.

اسپانیا یکی از قدیمی ترین کشور های دنیا است که تاریخ پر فراز و نشیبی را دنبال کرده و این موضوع را می توان به سادگی در ساختار های قدیمی شهر به عنوان میراث تاریخی اسپانیا که به خوبی حفظ و نگهداری می شوند مشاهده کرد؛ مردم این کشور به گذشته خود افتخار می کنند.

این کشور کشوری دموکراتیک و با حکومتی پارلمانی و با قانون اساسی پادشاهی است و یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است که دارای نوزدهمین قدرت اقتصادی دنیا (به نقلی نیز چهاردهمین کشور قدرتمند از نظر اقتصادی) است.

استاندارد زندگی در این کشور و رفاه زندگی در بالاترین سطح می باشد. تنش های سیاسی خارجی در این کشور دیده نمی شود و یکی از امن ترین کشور های دنیا است.

شرایط آب و هوایی اسپانیا چگونه است؟

ساحل در دنیا زیاد است و در بسیاری از کشورها به عبارتی با بهترین سواحل مواجه می شوید؛اما واقعیت شاید آن چیزی که در عکس ها نشان می دهند نباشد؛ اما در مورد اسپانیا موضوع کاملا متقاوت است.

بخصوص وقتی نام جزایر قناری، بالئاریس و بسیاری دیگر از جزایر و سواحل اسپانیا در میان باشد تقریبا تمامی سواحل دیگر نمی توانند منکر زیبایی فوق العاده و البته امکانات موجود در این سواحل شوند.

آب و هوای اسپانیا  بصورت کلی به سه دسته خشک، مدیترانه ای و اقیانوسی تقسیم می شود و کشوری دارای سه اقلیم متفاوت است. در تقریباً هیچ دو ایالتی در اسپانیا آب و هوای یکسان پیدا نمی کنید و این فوق العاده است، یعنی در همه فصول سال مکان هایی برای گردش و تفریح وجود دارد. از زمستان های سرد و زمستان های معتدل تا تابستان های مرطوب و خنک و تابستان های خشک و گرم  در اسپانیا وجود دارد.

شرایط زندگی برای مهاجران در اسپانیا

شرایط کلی زندگی در اسپانیا 

قبل از ورود به مبحث اصلی در خصوص نحوه اقامت در اسپانیا بد نیست مروری کلی در خصوص شرایط زندگی در اسپانیا با هم داشته باشیم. بسیاری از مردمان ایران به دوستان و خویشان خود رفتن و اقامت در اسپانیا را توصیه می کنند. تردیدی نیست که شرایط زندگی در اسپانیا واقعاً فوق العاده است.

 سطح رفاه زندگی بالا است و فرهنگ و رفتار مردم اسپانیا بسیار خوب و نسبت به خیلی از کشور های حتی پیشرفته مناسب تر است.

اما شاید در کنار همه این خوبی ها نزدیک بودن فرهنگ مردم اسپانیا به فرهنگ مردم ایران از عمده ترین دلایلی باشد که مردم ایران این کشور را انتخاب می کنند.

مردم اسپانیا از نظر غذایی تشابهات زیادی با ما ایرانی ها دارند. در غذای اسپانیایی ها عمدتاً از گوشت ماهی، پرندگان و گاو به جای خوک استفاده می شود و سبزیجات زیادی در غذای خود استفاده می کنند.

ایران و اسپانیا هر دو زمانی را تحت سلطه اعراب بوده اند و از فرهنگ اعراب خواه ناخواه در این کشورها هنوز هم رد پاهایی دیده می شود.

به مسلمانان و مهاجران احترام زیادی می گذارند و خیلی زود آنها را می پذیرند. تبعیض نژادی و فرهنگ های ضد بومی در آنها دیده نمی شود و عموم مردم اسپانیا خود را از برترین نژادهای مردم جهان از نظر فرهنگی می دانند.

جالب است بدانید مردم اسپانیا بسیار با فرهنگ و خون گرم هستند و با توجه به اعتباری که در خود به دلیل تاریخ طولانی خود می شناسند مردم آریایی نژاد مانند ایرانی ها را بسیار دوست دارند و همانند خود مردمی با ریشه می دانند.مردم اسپانیا هم مانند مردم ایران به آخر هفته های خود اهمیت زیادی می دهند و به تفریح و خانواده نیز احترام زیادی می گذارند.

مردم اسپانیا سخت کوش هستند اما در عین حال به استراحت خود نیز خوب توجه می کنند. آنها صبح زود به سر کار می روند ولی در ظهر ها حتما استراحت می کنند. کار کردن در اسپانیا هم تا حدودی همانند ایران است، کارمندان می توانند گاهاً محل کار خود را ترک کنند.

اسپانیایی ها راحت برای صرف قهوه و یا گپ زدن با دوستان خود محیط کار را ترک می کنند، ولی خیلی زود سر کار خود باز می گردند و با جدیت و تعهد بالا کار خود را دنبال می کنند.

خوب تا اینجا تا حدودی با اسپانیا و مردم آنجا آشنا شدیم. در ادامه توضیحات کاملی برای علاقمندان به مهاجرت به اسپانیا و اقامت در اسپانیا خواهیم داد.

مزایای خرید ملک در کشور اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

راه های زیادی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. این راه ها هم می توانند شامل راه های قانونی مهاجرت به اسپانیا باشند و هم راه های غیر قانونی مهاجرت به اسپانیا؛ اما ما قرار نیست با راه های غیر اصولی برای مهاجرت به اسپانیا به این کشور مهاجرت کنیم و برای خود مشکل آفرینی کنیم.

  •  راه ساده را می توان مهاجرت کاری به اسپانیا دانست.

در روش دوم نیز که کمی دشوارتر است فرد باید یک موقعیت شغلی در این کشور پیدا کند.

نکته مهمی که در این موضوعات وجود دارید این است که تمامی این شرایط بصورت کلی بیان می شود ولی شرایط روز کشور اسپانیا و بخصوص شرایط متقاضی در قبول و یا رد درخواست اقامت کشور اسپانیا بسیار حائز اهمیت است. از این رو توصیه می کنیم بعد از شناخت راه های اخذ اقامت برای تعیین صورت وضعیت خود برای اقامت به این کشور حتما با مشاوران حرفه ای شرکت ساحل آفتاب شرایط خود و نحوه اقامت خود را دنبال کنید تا به شکلی قانونی و بدون صرف هزینه های غیر معمول اقامت کشور اسپانیا را به دست بیاورید.

مهاجرت به اسپانیا​

انواع روش های مهاجرت به اسپانیا

1- اقامت با ازدواج در اسپانیا

ازدواج کردن ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین روش برای درخواست اقامت اسپانیا است. اما باید واقعا قصد ازدواج با یک فرد اسپانیایی را ثابت کنید و این کار را کمی دشوار می کند. باید در نظر داشته باشید که نمی توان با روشهای دروغین ازدواج در این کشور اقامت داشت.

برای اقامت از راه ازدواج در کشور اسپانیا باید تقاضایی به سفارت اسپانیا در ایران بدهید و با مدارکی مستند اثبات نمایید که واقعا قصد ازدواج با یک اسپانیایی را دارید.

در روش اقامت به شرط ازدواج در اسپانیا باید ضمن اثبات ادعای خود شرایط مالی خود را نیز اثبات کنید. شرایط مالی یا استطاعت مالی  به این مفهوم است که شما توان مالی لازم را برای اداره زندگی خود و همسرتان را دارید؛ با اثبات استطاعت مالی و قصد واقعی ازدواج است که برای شما ویزا صادر می شود و این تنها شرایط ساکن شدن شما در اسپانیا را فراهم می کند.

در این صورت شما برای مدتی مشخص که معمولا یک ساله است باید در این کشور ساکن شوید و بعد از این مدت از اداره مهاجرت اسپانیا درخواست اقامت اسپانیا را بدهید و تبدیل به شهروند رسمی کشور اسپانیا در صورت پذیرش درخواست بشوید.

این روش به نسبت سایر روش ها از سرعت بالاتری برای اقامت اسپانیا برخوردار است و در سایر روش ها حدود 10 سال این هم بدون هیچ نوع سابقه کیفری فرد می تواند درخواست اقامت اسپانیا و یا شهروند اسپانیا را بدهد.

2- اقامت با کار در اسپانیا

روش دیگری که برای اقامت قانونی در اسپانیا رایج است اقامت از طریق کار در اسپانیا و یا مهاجرت کاری است. در این روش باید یک کارفرما و یا کاریابی را در اسپانیا پیدا کنید که نیاز به نیروی کاری داشته باشد. در این شرایط باید شما اگر شرایط کار را دارید برای او درخواست را ارسال کنید و در صورت پذیرش درخواست می توانید مهاجرت کاری به کشور اسپانیا داشته باشید.

تقریباً می توان گفت اینکه کارفرمایی بدون شناخت شما برای شما دعوتنامه ارسال کند محال است. اما اگر کارفرمایی آشنا داشته باشید و یا با شرکت های خارجی سابقه کار داشته باشید و نسبت به شما کمی شناخت وجود داشته باشد و یا فردی شما را در اسپانیا ضمانت کند این روش محتمل تر می شود.

  •  روش مهاجرت کاری به کشور اسپانیا یکی از سخت ترین روش ها است. در این روش خود کارفرما نیز باید قبل از اینکه کار را به شما بدهد حداقل سه ماه کار را در کشور اسپانیا و حتی اتحادیه اروپا آگهی کرده باشد و نیروی کار خود را در این کشور و یا کشورها پیدا نکرده باشد تا وزارت کار این کشور مجوز استخدام نیروی کار را در خارج از اتحادیه اروپا برای او صادر کند.

البته برخی از کشورها مانند اسپانیا در دوره هایی مهارت های مورد نیاز خود را که نیاز به کارگر یا کارمند دارند را از روشهای مختلف اطلاع رسانی می کنند. این فهرست ها معمولاً در اختیار سفارت ها نیز هست. بنابراین شما می توانید برای اقامت کاری در اسپانیا اگر مهارت خاصی دارید به خصوص اگر مهارت فنی دارید با مراجعه به این لیست ها شانس خود را امتحان کنید.

نهایتاً اینکه افرادی که دارای رزومه خوب هستند نیز شانس بهتری از افرادی دارند که رزومه ساده ای دارند. در هر صورت برای اقامت کاری در اسپانیا باید حداقل 10 سال در این کشور کار کنید و هیچ نوع سابقه کیفری نداشته باشید تا بعد از 10 سال درخواست اقامت اسپانیا و یا شهروندی این کشور را بدهید.

  •  

4- اقامت با پناهندگی در اسپانیا

یکی از بدترین انتخاب ها برای گرفتن اقامت اسپانیا راه مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی است.

  • در این روش که اصلاً توصیه نمی کنیم فرد باید ادعا کند که در کشور خود امنیت جانی ندارد و یا مورد آزار و اذیت است. این روش مشکلات زیادی برای افراد به همراه دارد و کمتر فرد ایرانی است که روش پناهندگی را برای اقامت اسپانیا انتخاب کند.

5- اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

کشور اسپانیا شرایط بسیار خوبی برای افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند به منظور اقامت اسپانیا فراهم نموده است.

  • در واقع باید گفت سرمایه گذاری یکی از بهترین راه های اقامت کشور اسپانیا و البته بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی و یا حتی غیر اروپایی است. در این روش باید به اندازه هزینه ای مشخص فرد در کشور اسپانیا سرمایه وارد کند و به نوعی در این کشور سرمایه گذاری کند.

قطعاً روش سرمایه گذاری روشی است که مناسب افراد دارای سرمایه است. در واقع این افرادی با سرمایه گذاری در اسپانیا روند گرفتن اقامت اسپانیا را بسیار کوتاه تر می کنند.

دو روش کلی برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. یکی سرمایه گذاری در ملک و دیگری سرمایه گذاری در کسب و کار.

  • سرمایه گذاری در ملک در اسپانیا

طبق قوانین کشور اسپانیا افرادی که قصد اقامت در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری در ملک را دارند باید یک ملک با هزینه حداقل 500 میلیون یورو (حدود 7.144.611.000 تومان) در اسپانیا خریداری نمایند. سپس باید فرد تمکن مالی خود را نیز اثبات نماید؛ مثلاً با داشتن حساب بانکی مشخص و یا با راه اندازی کار و یا پیدا کردن کار در اسپانیا و غیره باید راه درآمد خود در این کشور را نیز مشخص کند.

  • سرمایه گذاری در کسب و کار در اسپانیا

یکی از بهترین و ساده ترین راه های کسب اقامت اسپانیا داشتن ایده و خلاقیت برای راه اندازی یک کسب و کار پول ساز و یا سرمایه گذاری در بورس و یا انواع شرکت های دیگر در کشور اسپانیا در مبالغ مشخص می باشد. در این روش دیگر نیاز نیست فرد اثبات نماید که درآمدی برای گذران زندگی خودش را دارد و می تواند به راحتی اقدام به اخذ اقامت دائم اسپانیا کند.

البته لازم به توضیح است که سرمایه گذاری در کار در اسپانیا بسیار متنوع است و راه های متفاوتی برای این کار وجود دارد.

به صورت کلی برای اخذ اقامت دائم اسپانیا اگر سرمایه ای برای سرمایه گذاری دارید این روش سرمایه گذاری در اسپانیا روش ساده ای است اما با این وجود روش مهاجرت تحصیلی نیز یکی از روش های ساده اقامت اسپانیا است که به راحتی شرایط اقامت فرد را بعد از مدت مشخصی تحصیل در این کشور فراهم می کند و در ضمن نیازی به سرمایه زیاد هم ندارد.

6- اقامت اسپانیا از روش تمکن مالی

یکی دیگر از روش های اقامت در اسپانیا این است که فرد اثبات نماید که توانایی مالی لازم برای داشتن یک زندگی راحت برای خود و خانواده اش را دارد؛ در این حالت باید اثبات نمایید که این درآمد از کجاست و چگونه این میزان پول را ماهیانه فراهم می کنید.

  • افرادی که تمکن مالی خوبی دارند، مثلاً ارثیه ای دارند و یا سهامدار ارشد کارخانه ای با درآمد مشخص هستند و یا غیره می توانند از این روش استفاده کنند؛ البته تمکن مالی به سرعت باعث اخذ اقامت اسپانیا نمی شود ولی می تواند سرعت کار اقامت فرد را بیشتر کند.

ضمن اینکه افرادی که با تمکن مالی برای اخد اقامت اسپانیا اقدام می کنند به راحتی می توانند از امکانات شهروندی این کشور و بیمه های مختلفی که در این کشور وجود دارد استفاده کنند و در صورت نیاز به تمدید اقامت اسپانیا با صرف زمان کم این کار را انجام دهند و نهایتاً حتی نیازی به مدرک زبان هم ندارند.

بیشتر بدانید

ویزا اسپانیا

اسپانیا از کشورهای حوزه شنگن است و به همین دلیل ویزا این کشور از نوع شنگن صادر می شود و با استفاده از این ویزا می توانید به تمامی کشورهای طرف قرار داد شنگن بدون نیاز به دریافت ویزا دیگری سفر کنید. اما به غیر از ویزا شنگن برای ورود به اسپانیا می تواند از سایر ویزاهای کشور اسپانیا استفاده کنید زیرا این کشور به غیر از ویزا شنگن ویزاهای دیگری نیز صادر می کند.

انواع ویزا دیگری که در اسپانیا صادر می شود عبارتند از:

  • ویزا گلدن یا طلایی
  • ویزای ولث یا ثروت
  • ویزا اینوستور یا سرمایه گذار
  • ویزا اجیوکیشنال یا تحصیلی
  • ویزا ورک یا کار
  • ویزا ریتایرمنت یا بازنشستگی

دیگر نکات مهم برای مهاجرت و اقامت در اسپانیا

برای مهاجرت و اقامت در اسپانیا شرایط فوق تنها به عنوان پیش نیاز مطرح می شود؛ اما برای انجام اقدامات مهاجرتی باید برخی نکات دیگر را بدانید که بهتر است این کار توسط وکلای خبره مهاجرتی انجام شود و برای این کار وکلای ما در شرکت ساحل آفتاب همواره آماده پاسخگویی به شما هستند.

اما برخی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید عبارتند از:

  • حضور خود فرد متقاضی برای ارائه مدارک و درخواست در سفارتخانه لازم است .
  • در صورت پذیرش مهاجرت باید در زمان مشخصی که از طرف سفارتخانه اعلام می شود کشور را به مقصد اسپانیا ترک کنید.
  • بعد از ورود به اسپانیا و در کمتر از 30 روز باید درخواست اقامت شما به دست سفارتخانه مربوطه برسد.
  • احتمال زیادی وجود دارد که بعد از اقامت در این کشور اجازه خروج حداقل برای یک سال را نداشته باشید.
  • افرادی که قصد سکونت در اسپانیا را دارند باید یک شماره شناسایی موسوم به NIE دریافت نمایند؛ این کد برای سرمایه گذاری، بیمه، مالیات، ایجاد حساب بانکی،  خرید ملک و غیره کاربرد دارد.
  • افرادی که قصد سرمایه گذاری در ملک را دارند بهترین راه این است که این کار را به واسطه موسسات ملکی خود کشور اسپانیا که کاملاً قانونی کار می کنند و زیر نظر هستند انجام دهند.
  • اقامت کاری اسپانیا حتماً نیازی به داشتن کارفرما در این کشور را ندارد و بعضاً افراد بعد از مهاجرت کاری به کشور اسپانیا به دنبال پیدا کردن کارفرما می روند و با توجه به مهارت های فنی و یا تخصصی خود در این کار موفق هم هستند؛ اما اگر مهارت فنی و تخصصی خاصی ندارید در نظر داشته باشید که خود کشور اسپانیا نیز با موضوعی به نام بیکاری دست و پنجه نرم می کند.
  • سرمایه گذاری در ملک در اسپانیا بلافاصله شرایط اقامت دائم شما را ایجاد نمی کند و باید تمکن مالی نیز داشته باشید؛ با این حال حدود 2 سال احتمالاً برای دریافت اقامت باید منتظر بمانید.
  • برای اخذ اقامت اسپانیا می توانید در این کشور اقدام به ثبت شرکت هم بکنید.

تا اینجا قصد داشتیم تا شرایط مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا را با هم مرور کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید تا سوالات و موضوعات مختلفی که اغلب برای افراد مورد سوال است و برای تغییر مکان زندگی یا نقل مکان از کشوری مانند ایران به کشور اسپانیا نیاز دارید بدانید را با هم مرور کنیم.

سیستم حمل و نقل در اسپانیا

حمل و نقل وسایل و حیوانات خانگی به اسپانیا

در جواب سوال بسیاری از دوستان که می پرسند آیا می توان لوازم خانگی را با خود به اسپانیا ببرند باید بگوییم بله. معمولاً مشکل زیادی برای حمل وسایل زندگی به این کشور نخواهید داشت.  اسپانیا موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و شرایط برای حمل اساس به این کشور هم از طریق زمینی و هم بعضاً هوایی مهیا است.

اینکه وسایل شما به بندر و یا فرودگاه های اسپانیا می رسند یا خیر و آیا سالم خواهند بود یا نه ارتباطی به این کشور نخواهد داشت. معمولاً اگر شما ادعایی نداشته باشید کار ترخیص کالا از بنادر و فرودگاه های این کشور به دلیل اینکه قبلا ثبت شده اند کار دشواری نیست.

اما اگر کالایی به همراه داشته باشید که در این کشور ممنوع باشد ممکن است به مشکل برخورد کنید. در ضمن بهتر است قبل از سوار کردن وسایل در کشتی و یا هواپیما تمامی مجوزهای لازم را دریافت نمایید.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر نگران نداشتن برخی از اقلام در اسپانیا هستید کاملا در اشتباهید. اسپانیا کشوری بسیار پیشرفته و توسعه یافته است و تمامی امکانات زندگی رابه راحتی در این کشور می توانید پیدا کنید. هزینه ها هر چند به یورو است ولی معقول است.

با این حال توصیه می شود اغلب وسایل ضروری خود را به این کشور وارد کنید و سایر اقلام را بهتر است در خود اسپانیا تهیه کنید.

مواردی که شما مجاز به ورود به اسپانیا در زمان به همراه داشتن این اقلام نخواهید بود ورود آنها ممنوع است:

  • غذا، به ویژه گوشت یا محصولات گوشتی ، شیر و محصولات لبنی
  • محصولات گیاهی مانند گل ها، گیاهان، میوه ها، سبزیجات و سایر انواع گونه های گیاهی
  • حیوانات وحشی یا گونه های گیاهی و حیوانی محافظت شده
  • مواد مخدر، دارو یا هر کالایی که به عنوان ناقض قوانین اسپانیا باشد.

برخی از کالاهای دیگر نیز واردات به کشور اسپانیا محدود شده است و برای ورود این نوع کالاها باید از قبل هماهنگی انجام شود و مجوزهای لازم دریافت شود:

  • گونه های جانوری و گیاهی محافظت شده که در لیست کنوانسیون CITES قرار دارند نیاز به مجوز این سازمان را دارند.مواردی مانند عاج، پوست برخی حیوانات، لاک لاک پشت، برخی از گونه های شکار شده، پرنده های جز خانواده طوطی ها و غیره.
  • شما برای ورود به اسپانیا مجاز به حمل بیش از 5 حیوان خانگی نیستید و تمامی این حیوانات باید مستندات بهداشتی و سلامتی و غیره لازم را داشته باشند که در راهنمایی که در ادامه می آید توضیح داده شده است.
  • برخی از دارو ها و لوازم آرایشی نیاز تجویز پزشک یا برخی دیگر از تأییدیه ها را داشته باشند.

در نظر داشته باشید که محدودیت های وضع شده در قبال شهروندان اروپایی و غیر اروپایی با هم ممکن است متفاوت باشد.

این یک خبر عالی برای صاحبین حیوان خانگی است.

قوانین واردات و صادرات اتحادیه اروپا

قوانین واردات و صادرات و گمرک داخل اتحادیه اروپا

اگر در حال سفر به اسپانیا از یکی دیگر از ایالت ها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشیدخیلی مشکل زیادی با قوانین محدویتی نخواهید داشت.  کشور اسپانیا از استاندارد های معمول اتحادیه اروپا پیروی می کند.این بدین معنی است که در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمل و نقل بسیاری از کالا ها آزادانه انجام می شود و قوانین گمرکی خیلی سختی در مرز این کشور ها وجود ندارد.

 بنابراین بدون نیاز به تشریفات واردات، صادرات ، تشریفات گمرکی و یا آداب و رسوم ترخیص کالا و غیره می توان بسیاری از اقلام و کالاها را در این اتحادیه جابه جا کرد.

اما با این حال ورود برخی از کالاها حتی در اتحادیه اروپا نیز مستلزم رعایت برخی از استاندارد ها و قوانین است که اغلب خاص خود کشور ها می باشد.

محدودیت های ویژه کالا و اقلام در اتحادیه اروپا مانند تنباکو و الکل ، توسط بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مانند اسپانیا به رسمیت شناخته شده است. طبق قوانین این اتحادیه حتی اگر از سایر کشورهای شناخته شده غیر اتحادیه اروپایی بخواهید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کالاهایی را صادر و یا از آنها کالاهایی را وارد کنید تنها یک بررسی ساده سر مرز نیاز است.

معمولاً در بسیاری از گمرکات کشورهای این اتحادیه هزینه هایی برای برخی از کالاها در نظر گرفته می شود که این یکی از دلایل بازرسی های ساده کالا و اقلام وارداتی و صادراتی در مرز کشورها  است.

برخی از این کالاها که نیاز به هزینه گمرکی دارند عبارتند از:

  • محصولات تنبالکو
  • 800 سیگارت به بالا
  • 400 عدد سیگار برگ به بالا ( هر سیگار نباید وزنی بیش از 3 گرم داشته باشد)
  • 200 سیگار به بالا
  • 1 کیلو گرم تنباکو برای دود کردن
  • نوشیدنی های الکلی
  • 10 لیتر نوشیدنی اسپریت (عرق)
  • 20 لیتر ماده مخلوط شونده با نوشیدنی های الکلی
  • 90 لیتر شراب (از جمله 60 لیتر برای شراب های بارقه دار یا غلیظ)
  • 110 لیتر آبجو

اگر از خارج از اتحادیه اروپا به اسپانیا سفر می کنید می توانید کالاهای مصرفی و معمول خود را بدون پرداخت مالیات و یا حقوق گمرکی وارد این کشور کنید . البته به شریط که این کالاها ماهیت تجاری پیدا نکنند. در هر صورت برای کشورهای غیر اتحادیه اروپایی محدودیت های بیشتری از نظر ارزش و حجم کالاهای وارداتی به اسپانیا وجود دارد.

واردات و گمرک محصولات و کالاهای خارج از اتحادیه اروپا

واردات برخی از کالاها با استفاده از حمل و نقل دریایی و یا هوایی مانند عطر، قهوه، چای، دستگاه های الکترونیکی و غیره در صورتی مشمول مالیات و هزینه های گمرکی می شوند که ارزش آنها از 430 یورو تجاوز کند.

برای سایر وسایل و کالاهای دیگر حدود ارزش تعیین شده 300 یورو  می باشد و افرادی که زیر 15 سال سن داشته باشند حدود مالیات و حق گمرک 150 یورو در نظر گرفته می شود.

اما معمولاً و بصورت کلی واردات گاه به گاه و برای یک مرتبه که از وسایل شخصی افراد و یا چمدانی افراد تلقی شوند شامل مالیات و هزینه گمرک نمی شوند.

ضمن اینکه کالاهای زیر نیز از مالیات تا هزینه نام برده شده معاف می باشند:

  • محصولات تنبالکو
  • 200 سیگارت
  • 100 سیگار برگ
  • 50 سیگار
  • 250 گرم تنباکو
  • مشروبات الکلی
  • 1 لیتر الکل و یا 1 لیتر نوشیدنی های الکلی
  • 2 لیتر نوشیدنی های الکلی مشورط به اینکه از 22 درصد تجاوز نکند
  • 4 لیتر شراب و 16 لیتر آبجو؛ فقط برای هزینه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات غیر مستقیم
  • سوخت
  • سوخت استاندارد در مخزن استاندارد خودرو
  • سوخت اضافی تا 10 لیتر در یک ظرف قابل حمل

اگر حدود مجاز تعریف شده را رعایت کنید و به همراه خود اقلام غیر قانونی نداشته باشید می توانید از طریق کانال سبز و در شرایط نرمال و بدون پیچیدگی گمرکی و مالیاتی وارد کشور اسپانیا شوید.

اما اگر شما کالاهایی برای مقاصد تجاری و یا سود به همراه داشته باشید و یا از حدود تعیین شده میزان کالاهای شما تجاوز کند و یا کالاهای دارای ممنوعیت و محدودیت به همراه داشته باشید و یا حتی از 100 هزار یورو یا بیشتر پول نقد به همراه داشته باشید شما باید از کانال قرمز وارد کشور اسپانیا شوید و در خصوص این کالاها توضیحات لازم را ارائه و در صورت نیاز مالیات، حقوق گمرکی و یا حتی جریمه پرداخت کنید.

بهتر است قبل از اقدام به وارد کردن کالایی به کشور اسپانیا ابتدا دفترچه راهنما دستی واردات کالا به اسپانیا را به خوبی مطالعه کنید و سپس تصمیم گیری کنید زیرا ممکن است کالایی بی ارزش برای شما تبعات نا معلومی داشته باشد.

انبارهای ذخیره سازی وسایل خانه

اگر شما تازه وارد اسپانیا شده اید و با مشکل فضا برای نگهداری وسایل خانگی خود مواجه هستید باید بدانید که پیدا کردن جا برای نگهداری وسایل زندگی برای دراز مدت و کوتاه مدت نباید کار دشواری برای شما در این کشور باشد.

بطور متوسط در کشور اسپانیا فضاها و انبارهای زیادی برای نگهداری وسایل و امکانات زندگی اعم از کالاها و مبلمان زندگی در سراسر کشور فراهم نموده است و از این حیث کشور اسپانیا یکی از کشور های پیشرو در جهان به حساب می آید.

  •  اما با این وجود قیمت ها نیز در این کشور در میان قیمت های بالا برای نگهداری و انبارش وسایل زندگی در اسپانیا به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای اروپا قرار دارد.

قیمت نگهداری وسایل زندگی در یک انبار برای دراز مدت حدود 264 یورو در هر متر مربع می باشد؛ اما برای اجاره کوتاه مدت ممکن است برای هر ما حدود 100 تا 350 یورو هزینه کنید و این کاملاً بستگی به فضایی که شما برای انبارش نیاز دارید باعث تغییر قیمت می شود.

ضمن اینکه ممکن است در مقایسه با برخی دیگر از کشورها برای اولین بار به منظور انبارش وسایل خود برای رزرو کردن مکان با مشکل مواجه شوید. برخلاف بسیاری از کشور های اکثر شرکت هایی که کار ذخیره سازی کالا را در اسپانیا انجام می دهند تمایلی به اینکه قیمت خود را بصورت آنلاین نشان دهند ندارند و یا حتی از طریق وب سایت نیز به خوبی به شما در مورد هزینه ها پاسخگو نیستند. به همین دلیل باید فرم هایی را در وب سایت ها پر کنید و منتظر تماس آنها باشید یا ایمیل آنها باشید تا متوجه قیمت ها بشوید.

همانگونه که در شهرهای بزرگ  اصلی اسپانیا فضاهای زیادی برای ذخیره سازی و انبارش کالاها در نظر گرفته شده است شما می توانید با جستجو کردن عبارت trasteros حتی در شهرهای کوچکتر و یا بیرون شهرها نیز به خوبی مکان هایی را برای انبارش تجهیزات و وسایل خود پیدا کنید.

واکسیناسیون و شرایط بهداشتی و سلامتی مورد نیاز برای اسپانیا

همانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی برای ورود به اسپانیا نیاز به انجام برخی از واکسیناسیون های استاندارد خواهید داشت.  این واکسیناسیون ها شامل واکسن های معمول دوران کودکی ، برخی از واکسن ها دوره بزرگسالی مانند آنفولانزا و کزاز می باشد. اما بصورت کلی به غیر از این واکسیناسیون های عمومی و شناخته شده استاندارد واکسیناسیون خاصی برای ورود به اسپانیا نیاز ندارید.

با توجه به جایی که شما از آن می آیید باید قبل از ورود به اسپانیا با دکترهای تخصصی بررسی کنید که آیا نیاز به واکسن اضافی دارید یا خیر.

 معمولاً در الزامات اسپانیا برای برخی از کشورها الزام واکسن هپاتیت A و هپاتیت B و یا هاری وجود دارد. در ضمن توجه داشته باشید که هاری با گاز خفاش نیز در اسپانیا نیز مرسوم است به همین دلیل توصیه می شود که در مواقعی که زمان زیادی را خارج از خانه در اسپانیا به سر می برید به خوبی مراقب خفاش ها باشید. بهتر است واکسن های مورد نیاز برای ورود به اسپانیا را 4 تا 6 هفته قبل از وارد شدن به این کشور بزنید.

معمولاً الزامات بهداشتی و یا سلامتی دیگری برای ورود به اسپانیا وجود ندارد. اما برخی از انواع ویزا های اسپانیا نیاز به برخی از تائیدیه های پزشکی دارند که معمولاً این تأییدیه ها توسط وزارت بهداشت، دارو و سلامت، وزارت کار، وزارت مهاجرت و سازمان امنیت اجتماعی  و یا برخی دیگر از سازمان های قانونی اتحادیه اروپا صادر می شود.

  • بهتر است قبل از سفر با کنسولگری و یا ماموران دیپلماتیک کشور خود تمامی اطلاعات الزامی مورد نیاز را بررسی و برای هر یک که نیاز است تأییدیه های لازم را دریافت نمایید و بعداً درخواست ویزا بدهید.

مهاجرت به اسپانیا با حیوانات خانگی

رفتن به اسپانیا به حیوانات خانگی کار چندان دشواری نیست اما با این حال برای مهاجرت به اسپانیا و همراه داشتن حیوان خانگی  نیاز به رعایت برخی الزامات دارید.

تمامی حیوانات خانگی باید قبل از سفر به واکسن هاری واکسینه شوند و اصلاً مهم نیست از کجا آمده اند و یا چه نوع حیوانی هستند و یا اینکه شما از کدام کشور به اسپانیا مهاجرت می کنید.

از آنجا که سگ ها، گربه ها و موش خرماها را قبل از اینکه سن آنها به 3 ماهگی برسد واکسینه نمی کنند، این حیوانات قبل از 3 ماهگی حق ورود به اسپانیا را ندارند و به همین دلیل باید این حیوانات بالای 3 ماهگی سن داشته باشند و واکسینه شوند. پس بهتر است در هنگام برنامه ریزی اگر علاقمند به همراه داشتن حیوان خود هستید به شکلی برنامه ریزی کنید که با مشکل مواجه نشوید.

ضمن اینکه شما اجازه حمل بیش از 5 حیوان خانگی را ندارید، به استثنا رویداد هایی که مشخص و تعریف شده هستند.

برخی از مستندات و فرم ها باید به زبان اسپانیایی باشند بنابراین اگر زبان اسپانیایی را به خوبی نمی دانید بهتر است این مستندات را ترجمه کرده باشید.

  • تمامی انواع سگ ها، گربه ها و موش خرما ها باید در برابر هاری واکسینه شوند، اما اگر از کشوری می آیید که ریسک هاری در این کشور بالا است، ضروری است که سگ، گربه و یا موش خرما شما یک آزمون سرولوژیکی اجباری که در یک آزمایشگاه مورد تایید توسط اتحادیه اروپا انجام شده باشد ، داشته باشد.

ورود حیوانات خانگی از اتحادیه اروپا

اگر از یک کشور عضو اتحادیه اروپا به اسپانیا مهاجرت کنید باید خوشحال باشید که اسپانیا از شرایط استاندارد تعریف شده در اتحادیه اروپا پیروی می کند. تمامی حیوانات خانگی اروپایی نیاز به اسناد شناسایی، پاسپورت حیوان خانگی اروپایی، یک گواهی بهداشت و یک سند مالکیت دارند.

 ضمن اینکه حیوان خانگی شما در اتحادیه اروپا باید یک میکروچاپ یا خال کوبی داشته باشد. این میکروچاپ یا خال کوبی اگر مربوط به قبل از سال 2011 است باید هنوز قابل خواندن باشد. بنابراین در زمان ورود به کشور اسپانیا باید تمامی این مدارک را برای بررسی ارائه نمایید.

  • ضمن اینکه لازم است حتما با شرکت هواپیمایی و یا شرکت حمل و نقل خود قبل از وارد کردن حیوانات هماهنگی لازم را انجام دهید تا تمامی الزامات آنها را رعایت کرده باشید، در غیر این صورت ممکن است با کشکل مواجه شوید.

ورود حیوانات خانگی از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی

اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپایی قصد ورود به اسپانیا با حیوان خانگی را دارید باید تمامی موضوعات فوق را به همراه داشته باشید. ضمن اینکه باید به نگهبانان اطلاع داده شود که شما با حیوان خانگی قصد ورود دارید تا از طریق گیت های بازرسی وارد شوید.

اما اگر برخی از مدارم و بخصوص پاسپورت حیوان خانگی ندارید باید به جای آن یکی از موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • یک گواهی بهداشت حیوانی ، که توسط یک دامپزشک رسمی از کشور خودتان صادر شده باشد که این گواهی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.
  • بیانیه ای باید صاحب و یا شخص مجاز برای ورود حیوان خانگی ارائه نماید که در آن قید شود که حیوان برای مقاصد غیر تجاری وارد اسپانیا می شود. ان نوع بیانیه ها در وب سایت کمیسوین اروپا به عنوان نمونه قرار داده شده است.
  • یک کپی از گواهی شناسایی و واکسیناسیون حیوانات خانگی

ورود با سایر حیوانات خانگی

سایر حیوانات خانگی مانند ماهی، خزندگان و جوندگان می توانند به راحتی وارد اسپانیا شوند. این حیوانات خانگی تنها نیزا به یک گواهی دانمپزشکی از مدل INTRA دارند. این گواهینامه ها دو مدل دارد که یکی برای خزندگان و دیگری برای انواع دیگر حیوانات است.

  • اگر از کشوری غیر اتحادیه اروپایی می آیید، نیاز به یک گواهی بهداشت حیوانی  امضا شده توسط دامپزشک دارای صلاحیت  و با ترجمه اسپانیایی و یا به زبان اسپانیایی نیاز دارید. این گواهی باید با یکی از گواهینامه های مدل اینترا برای خزندگان، جوندگان اهلی و خرگوش ها همراه باشد.

پرندگانی که از کشور های غیر اتحادیه اروپایی وارد می شوند باید یک گواهی دامپزشکی با توجه به مدل INTRA-2 به زبان اسپانیایی داشته باشند و باید نهایتاً در روز اخیر صادر شده باشد. برای وارد کردن پرندگان از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی نیاز به رعایت برخی از الزامات اضافی در مورد واکسن و ایزولاسیون خواهید داشت که بهتر است بسته به گونه پرنده قبل از سفر این موارد را بررسی کنید.

شما باید خودتان از یکی از ورودی ها وارد شوید و ورود حیوانات خانگی را از درب دیگر و با اطلاع به نگهبانان انجام دهید. در ضمن این پرندگان باید مدارک زیر را  نیز به همراه داشته باشند:

  • یک گواهی بهاشت حیوان که توسط یک دامپزشک معتبر و رسمی از کشور خودتان صادر شده باشد و حداقل به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشد.
  • بیانیه ای که توسط صاحب پرنده و یا شخص مجاز وارد کننده داده می شود که هدف از ورود این پرنده اهداف تجاری نمی باشد.

نگرش اسپانیایی ها نسبت به حیوانات خانگی

اسپانیایی ها همانند بسیاری از مردم دیگر جهان حیوانات و بخصوص حیوانات خانگی را خیلی دوست دارند. در اسپانیا محصولات خوب و خدمات بسیار سطح بالایی به حیوانات داده می شود و این به هیچ عنوان برای شما مشکل ساز نخواهد بود و از هر نوع غذایی برای حیوانات خانگی به راحتی در این کشور پیدا خواهید کرد، در ضمن درمانگاه ها و یا مکان هایی نیز برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است.

  • اگر حیوان شما شناسنامه ندارد و در زمان ورود به شما سخت گرفته نشد بهتر است برای اینکه با مشکلی بعداً مواجه نشوید حیوان خانگی خود را ثبت نام کنید. برای این کار باید به شهرداری و یا مکان هایی به نام ayuntamiento مراجعه و مشورت کنید.

همچنین اخیراً در اسپانیا قانونی تصویب شده است که حیوان را به عنوان یک دارایی احساسی می شناسد و به عنوان دارایی تلقی نمی شود ، بنابراین در صورت بدهی و یا مشکلات مالی دیگر نیاز به نگرانی برای جمع شدن حیوان به جای بدهی و یا مصادره حیوان شما در این کشور نخواهد بود و ا

ویزا و اجازه کار در اسپانیا

اجازه کار و اقامت در اسپانیا

وقتی پای گرفتن اجازه کار یا اجازه اقامت از طریق کار در کشور اسپانیا در میان باشد باید گفت که این کار برای شهروندان اتحادیه اروپا به مراتب ساده تر است در حالی که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپایی ممکن است این کار فرایندی طولانی تر را دنبال کند و نیاز به آماده سازی شرایط بیشتری داشته باشد.

اما با این حال مهم نیست که از کجا می آیید، ما برای شما راهنمایی آماده کرده ایم که در آن تمامی شرایط دریافت ویزا کار ، پرونده درخواست، گرفتن مجوز کار، ویزا کارگر ماهر، ثبت نام در ادارات محلی و کشوری، یافتن کار و یا سایر شرایط زندگی و کار در اسپانیا را پوشش داده ایم که پیشنهاد می کنیم مقاله ویزا کار در اسپانیا را مطالعه فرمایید.

  • اگر ملیتی اتحادیه اروپایی داشته باشید و یا از منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشید پیدا کردن کار در اسپانیا نسبتاً برای شما ساده است. شما می توانید در کشور اسپانیا به راحتی تا سه ماه بدون اینکه نیاز به گزارش داشته باشید باقی بمانید و دنبال کار بگردید و حتی نیاز به ثبت نام و یا مجوز خاصی نیز ندارید و در واقع باید گفت هیچ پرونده ای نیاز نیست.

تنها با داشتن یک کارت شناسایی معتبر ملی یا یک گذرنامه می توانید در 3 ماه به راحتی در این کشور کار کنید و در صورت مراجعه مقامات به راحتی با نشان دادن این کار مشکل را بر طرف کنید.

  • به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا شما نیاز به ویزا یا اجازه کار برای اقامت ، کار  را ندارید. البته هنوز هم بهتر است در زمان ورود به اسپانیا برخی از شرایط لازم را در نظر داشته باشداز قبیل دریافت کد NIE (Número de Identidad de Extranjeros)  یا empadronamiento که در صورت نیاز برای شناسایی از آنها استفاده کنید و شرایط مالی و مالیاتی شما با مشکل مواجه نشود.
ویزای کار برای اقامت اسپانیا

ویزای کار و اقامت اسپانیا

به صورت کلی اگر بخواهیم صحبت کنیم کلیه افراد یا شهروندان غیر اتحادیه اروپایی به یک ویزا کوتاه مدت شنگن (که معمولا برای 90 روز در یک دوره 180 روزه اعتبار داشته باشد)نیاز دارند تا بتوانند به اسپانیا وارد شوند ولی با این وجود همین موضوع هم به کشور و منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.

در این خصوص لیست کشورهایی درجه سومی که نیاز به ویزا دارند و یا ندارند اغلب در اختیار سفارتخانه ها و کنسولگری های کشور اسپانیا در کشورهای دیگر وجود دارد. همچنین اگر قبلاً برای شما توسط یکی دیگر از کشور های عضور توافقنامه شنگن یک ویزا صادر شده باشد دیگر نیازی به دریافت ویزا شنگن ندارید مشروط به اینکه این ویزا بلند مدت باشد.

با این حال باید در نظر داشته باشید که با ویزا کوتاه مدت شنگن شما نمی توانید بیش از 90 روز در اسپانیا باقی بمانید، بنابراین اگر قصد دارید که بیش از 90 روز در اسپانیا برای کار  و یا هر دلیل دیگر باقی بمانید  باید برای دریافت ویزا بلند مدت اقدام و ثبت نام کنید.(این ویزا ها تنها شامل ویزاهای اقامت ویزا کار و اقامت و یا هر نوع دیگری از ویزاهای بلند مدت می تواند باشد.)

برای درخواست ویزا بلند مدت نیاز به یک مجوز اولیه یا autorizacíon خواهید داشت که باید به همراه برخی از فرم ها و اسناد و فرم های درخواست می باشد. تنها بعد از دریافت این مجوز اولیه است که شما می توانید برای دریافت ویزا بلند مدت اقدام کنید.

  • به یاد داشته باشید که شما در زمانی که وارد اسپانیا شدید و یا اگر قبلاً در این کشور حضور داشته باشید نمی توانید برای ویزا بلند مدت اقدام کنید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از سفر به اسپانیا خودتان شخصاً برای دریافت ویزا بلند مدت از طریق دفتر دیپلماسی یا دفتر کنسولگری کشور اسپانیا در کشور محل اقامت خودتان اقدام کرده باشید.

شما باید به همراه خود یک پرینت از درخواست تان همواره در محل و یا موقعیت خودتان در اسپانیا داشته باشید که این فرم درخواست را می توانید بصورت رایگان از وب سایت رسمی  امور خارجه اسپانیا  و یا دفاتر دیپلماتیک اسپانیا و یا مراکز کنسولگری خارجی اسپانیا دریافت کنید.

  • به صورت دقیق تر تمامی مستندات و مدارکی که برای درخواست ویزا بلند مدت اسپانیا نیاز دارید را بهتر است قبل از اقدام با دفاتر دیپلماتیک و کنسولگری های اسپانیا در کشور خودتان بررسی کنید. ممکن است برخی از مدارک در برخی از کشور ها متفاوت باشد.

یک ویزا بلند مدت حدود 60 یورو هزینه دارد(البته قصد افزایش قیمت برای آن وجود دارد) و این مبلغ را نمی توانید در صورتیکه درخواست شما مرود پذیرش قرار نگرفت باز گردانید. به همین دلیل توصیه می شود که از دفاتر کنسولگری و یا دفاتر دیپلماتیک اسپانیا و یا شرکت های مشاور معتبر مانند شرکت ساحل آفتاب قبل از حرکت و اقدام برای دریافت ویزا مشاوره لازم را دریافت کنید تا شرایط و پیش نیازهای لازم را داشته باشید.

چگونه برای ویزا کار و اقامت اقدام کنیم؟

به عنوان یک کشور غیر اتحادیه اروپایی شما به یک ویزا اقامت و یا ویزا کار برای درخواست کار در اسپانیا نیاز خواهید داشت. وقتی برای ویزا درخواست می دهید باید در درخواست خود و دلایل و اهداف اقامت خود را ذکر کنید تا آنها مطابق با درخواست شما به درستی مدارک شما را بررسی کنند:

از جمله دلایلی که باید برای اقامت در اسپانیا در درخواست ذکر شود می توانند موارد زیر باشند:

  • اقامت بدون اجازه کار
  • اقامت – به دلیل داشتن پیوند های خانوادگی
  • اقامت – برای کار کارمندی یا کارگری
  • اقامت – با کسب و کار شخصی
  • اقامت – برای کار موقت (9 ماه در طول یک سال)
  • تحصیل
  • تحقیق (در محدوده تعیین شده و توافق شده با مرکز تحقیقات مورد نظر)
  • اعتبار بخشی

فرم ویزا در زمان ارائه درخواست به شما تحویل داده می شود اما شما می توانید قبل از آن نمونه فرم ویزا را در وب سایت رسمی وزارت خارجه اسپانیا در زیر مجموعه ویزا اقامت برای کار در اسپانیا مشاهده نمایید.

به صورت کلی شما به یک مجوز اولیه  از سفارتخانه، رفتار دیپلماسی و یا دفاتر کنسولگری خود در اسپانیا قبل از ارائه درخواست برای ویزا نیاز خواهید داشت.

اگر قصد دارید به عنوان کارمند و یا کارگر برای یک کارفرمای اسپانیایی کار کنید آنها باید این موضوع را در مجوز اولیه شما برای ویزا قید کنند؛بنابراین بهتر است در ابتدا کار خود را در اسپانیا تضمین کنید.کارفرمای شما باید با تکمیل فرم درخواست EX03 که نباید بیش از 3 ماه هم زمان انجام تکمیل و ارسال آن طول بکشد، این فرم را در دفتر مهاجرتی ضمیمه درخواست شما برای ویزا کند.

برای این قسمت از پروسه کاری نیاز است که شما تمامی اطلاعات لازم را به کارفرما با یک سری کپی از پاسپورت و یک کپی از مدارک صلاحیت خودتان برای کارفرما ارسال کنید.

زمانی که به شما اعلام می شود که با صدور درخواست ویزا برای شما موافقت شده است باید شخصاً با دفتر کنسولگری و یا دفاتر دیپلماسی اسپانیا در کشور خودتان رفته و درخواست خود را تأیید کنید.

ممکن است قبل از این برای شما یک قرار ملاقات و یا مصاحبه با کنسولگری یا مقامات وزارت خارجه خودتان گذاشته شود و یا ممکن است در زمانی که پروسه صدور ویزا برای شما انجام می شود با شما در این خصوص مصاحبه ای ترتیب داده شود بنابراین لازم است که تمامی مدارک و مستندات لازم را همواره برای انجام این مصاحبه در اختیار داشته باشید و از آمادگی لازم برخوردار باشید. در نهایت فرم درخواست ویزا به شما در دفتر کنسولگری خودتان تحویل داده خواهد شد.

برای دریافت فرم ویزا احتمالا به هر یک از این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت
  • گواهی سوء پیشینه از کشوری که شما در 5 سال گذشته در آن زندگی کرده اید.
  • دو عکس رنگی با پشت زمینه سفید ( 3.5 * 4.5 )
  • گواهی پزشکی
  • کپی از قرارداد کاری که توسط اداره مهاجرت تایید شده باشد
  • تأییدیه پرداخت هزینه 60 یورویی (فیش پرداخت)

دفاتر دیپلماسی بعد از این مرحله یک ماه فرصت دارند که به درخواست شما جواب دهند.  در صورت توافق شما یک ماه فرصت خواهید داشت که ویزا خود را به صورت شخصاٌ دریافت نمایید.

از زمان دریافت ویزا شما 3 ماه فرصت خواهید داشت تا وارد خاک اسپانیا شوید و زمانی که به این کشور رسیدید و یا وارد اسپانیا شدید شما تنها 1 ماه فرصت دارید که برای دریافت مجوز کار و ثبت نام در سازمان تأمین اجتماعی برای انجام تمامی اقدامات لازم برای ورود به کشور و اقامت در اسپانیا فرصت خواهید داشت.

مجوز کار و نحوه درخواست آن:

زمانی که شما ویزا کار و ویزا اقامت خود را دریافت کردید و زمانی که وارد کشور اسپانیا شدید باید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید.

مجوز کار اسپانیا انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • مجوز کار نوع A: این نوع مجوز نوعی مجوز کار فصلی یا کار کوتاه مدت و محدود است که نهایتاً به شما اجازه می دهد که با 9 ماه در اسپانیا به کار مشغول شوید که این شامل تمدید نیز می شود.
  • مجوز کار نوع B: مجوز اولیه کار که به شما اجازه کار در اسپانیا را می دهد . با استفاده از این مجوز شما می توانید صاحب شغلی خاص در محدوده جغرافیایی مشخص و تنها برای یک سال شوید.
  • مجوز تمدیدی نوع B: که تمدید همان مجوز نوع B و در واقع همان مجوز اولیه را برای شما تمدید می کند و به شما اجازه داده می شود که برای 2 سال در اسپانیا در همان شرایط کار کنید. البته با این تفاوت که شما با استفاده از این مجوز می توانید فعالیت های حرفه ای دیگری نیز انجام دهید.
  • مجوز کار نوع C: مجوز کاری که در واقع تمدید شده مجوز تمدیدی نوع B است و به شما اجازه می دهد که تا به راحتی هر فعالیتی را در کشور انجام دهید.
  • مجوز کار دائمی: این نوع مجوز نوعی مجوز کار دائمی و بلند مدت است که با این وجود شما باید این مجوز را هر 5 سال یک بار تمدید کنید. زمانی می توانید برای این مجوز درخواست دهید که مجوز نوع C شما منقضی شود.
  • سایر مجوز های کار، مانند مجوز کار فوق العاده (زمانی که یک فرد غیر اتحادیه اروپایی به رشد اقتصادی و یا رشد فرهنگی کشور اسپانیا کمک کند) یا نوع مجوز کار E (برای کار در مرزهای اسپانیا که کار بازگرداندن کارگران روزکار را به کشور خودشان انجام می دهند.)

برای ارائه درخواست کار باید مستندات زیر را به همراه خود به سازمان مهاجرت اسپانیا (Oficina de Extranjeria ) در محل و یا شهری که زندگی می کنید تحویل دهید:

  • کپی پاسپورت
  • سوابق سو پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سه عکس در سایز پاسپورت
  • شماره شناسایی ملی اسپانیا (NIE )
  • شماره تأمین اجتماعی کافرما مرتبط
  • پیشنهاد شغل متناسب با شرایط کارگر
  • یک شرح کامل از شغل و فعالیتی که سازمان مرتبط انجام می دهد
  • مدارک پرداختی کارفرما مرتبط در صورت نیاز

اقامت دائم در اسپانیا

اقامت دائم در اسپانیا​

به صورت کلی شما می توانیدبه یک شهروند دائمی اسپانیا زمانی تبدیل شوید که برای 5 سال در اسپانیا کار کرده باشید. این مدت زمان با غیبت های موقتی شما که به دلایل موجه اتفاق افتاده است (کمتر از ماه در سال) مانند انجام خدمت سربازی و یا یا حتی داشتن 1 سال غیبت به دلایل موجه و کاملاً قابل ارائه و مستند؛مانند داشتن بیماری های مزمن، کار، آموزش های حرفه ای و یا آموزش های گروهی تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

اما اگر به هر دلیل برای 2 سال متوالی کشور را ترک کنید حق دریافت اقامت دائم از شما در اسپانیا سلب خواهد شد.

 البته شما ممکن است در زیر  سال کار هم در اسپانیا شرایط اقامت دائم را به دست بیاورید.بنابراین شما اگر شرایط احراز زیر را در کمتر از  سال هم به دست بیاورید می توانید برای درخواست اقامت دائم اسپانیا اقدام کنید:

  1. بازنشسته شوید در حالی که سال آخر کاری خود را در اسپانیا سپری کرده باشید و یا برای سه سال متوالی و بدون خروج از کشور در اسپانیا زندگی کرده باشید.
  2. در صورتی که که دیگر قادر به انجام کار نباشید و دست از کار بکشید و برای حداقل دو سال متوالی و بدون خروج از کشور در اسپانیا زندگی کرده باشید.
  3. به دلیل بیماری و یا صدمات کاری مجبور به از دست دادن کار و یا عدم توانایی در انجام کار شوید در حالی که مدت زمانی است که در اسپانیا زندگی می کنید.
  4. شما کار خود را در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا و به عنوان کارکنان لب مرزی شروع کرده باشید ولی برای 3 سال بصورت متوالی در اسپانیا کار کرده باشید.

مزایای گرفتن اقامت دائم اسپانیا چیست؟

بزرگترین  فایده و مزیت گرفتن اقامت دائم اسپانیا و یا شهروندی اسپانیا این است که شما می توانید در اسپانیا کار و زندگی درست همانند شهروندان اسپانیا و با همان حق و حقوق  و شرایط داشته باشید.

این بدین مفهوم است که شما می توانید بدون محدودیت در اسپانیا زندگی کنید، کار خود را تغییر دهید و یا به هر منطقه و یا کشور دیگری به راحتی رفت و آمد داشته  باشید، درست همانند یک شهروند واقعی. به عنوان یک شهروند دائمی شما می توانید حتی اصلت و ملیت واقعی و پاسپورت کشور سابق خود را نیز حفظ کنید  و در همین زمان به راحتی و آزادانه از کار و زندگی در کشور اسپانیا لذت ببرید.

اقامت دائم در اسپانیا​

شرایط دریافت اقامت دائم برای شهروندان اتحادیه اروپا چیست؟

بعد از  سال به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا شما بصورت اتوماتیک صاحب این حق خواهید شد که در یک کشور اتحادیه اروپایی زندگی کنید،بدون اینکه نیاز به ارائه درخواست برای اقامت دائمی داشته باشید. با این حال برخی از اقدامات را باید برای همکاری و تعامل با مقامات و یا سایر تشریفات دیگر بهتر است انجام دهید.

برای به دست آوردن مستنداتی که اقامت دائم شما را تضمین می کند، شما باید مدارکی را ارائه کنید که شما برای  سال اخیر در اسپانیا مشغول به فعالیت بوده اید. در کنار این مستندات ارائه مستندات دیگری که در زیر اشاره می شود نیز لازم است:

  • گواهی ثبت نان، مربوط به زمانی که شما وارد اسپانیا شده اید.
  • شواهدی که نشان دهند که شما در اسپانیا زندگی می کنید مانند قبوض آب و برق و یا قرارداد اجاره ای
  • شواهدی که نشان دهد شما در اسپانیا مشغول به کار، ، کسب و کار شخصی و یا دارای شرایط مالی مناسب برای پرداخت هزینه های خود (خودکفایی) در اسپانیا هستید مانند صورتحساب های پرداختی، صورتحساب بانکی ، تسویه مالیاتی و غیره و یا شواهدی که نشان دهد شما به دنبال کار هستید.

الزامات مورد نیاز برای اقامت دائم شهروندان غیر اتحادیه اروپایی چیست؟

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپایی شما باید به دنبال انجام فرآیند کامل درخواست اقامت دائم کشور اسپانیا (residencia de larga duración) باشید. این به شما اجازه می دهد که به کار و اقامت در این کشور همانند شهروندان واقعی اسپانیا بپردازید

همچنین افراد غیر اتحادیه اروپایی می توانند برای داشتن اقامت طولانی مدت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اسپانیا درخواست اقامت طولانی مدت خود را به اتحادیه اروپا بدهند که در صورت داشتن شرایط لازم به شما این امکان داده می شود که در کشور اسپانیا و یا هر یک از دیگر کشورهای عوض اتحادیه اروپا ، درست همانند شهروندان آن کشور و یا عضو اتحادیه اروپا به کار و اقامت طولانی مدت بپردازید.

به عنوان یک فرد  غیر اتحادیه اروپایی 4 نوع اقامت دائم برای شما وجود دارد که می توانید برای هر یک درخواست دهید:

  • درخواست اقامت دائم در اسپانیا
  • درخواست اقامت دائم در اسپانیا و اتحادیه اروپا
  • درخواست اقامت دائم اسپانیا به عنوان اقامت دائم در یکی دیگر از کشورهای عضور اتحادیه اروپا
  • درخواست اقامت دائم اسپانیا به عنوان اعضا خانواده یکی از مقیمان دائم در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا

 برای داشتن یک اقامت دائم استاندارد در اسپانیا به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • دو کپی از فرم درخواست EX-11 که تکمیل و امضا شده باشند.
  • پاسپورت، عنوان سفر و یا کارت ثبت نام
  • پرداخت هزینه برای اقامت طولانی مدت در اسپانیا ( در حال حاضر 21.44 یورو)
  • اگر مقیم هستید، مدرکی که ثابت کند تمامی افراد زیر سن قانونی تحت تکفل شما در مدرسه مشغول به تحصیل می باشند، مانند نامه ای از مقامات و یا روئسای مدرسه یا دانشگاه
  • اگر مقیم نیستید، یک گواهی عدم سو پیشینه از کشور و یا منطقه مورد سکونت خودتان و یا کشور یکه در 5 سال اخیر در آن زندگی کرده اید.

به عنوان یک فرد مقیم در اسپانیا فرآیند درخواست اقامت طولانی مدت و یا دائم را می توانید خودتان و یا وکیل قانونی شما در هر یک از مراکز عمومی ثبت نام و با در دست داشتن مدارک و مستنداتی مربوط به اداره مهاجرت از استان و یا مکان اقامت شما انجام شود.

افراد غیر مقیم نیاز دارند تا تمامی مراحل درخواست را خودشان انجام دهند و نمی توانند وکیل یا نماینده ای داشته باشند. بنابراین باید به اداره مهاجرت استان و یا مکان اقامت خود مارجعه کنند و فرایند درخواست اقامت را انجام دهند.

اگر شما از افراد غیر مقیم هستید و در اسپانیا و یا هیچ یک از ایالت های خودمختار این کشور حضور ندارید می توانید برای درخواست اقامت از مراکز دیپلماتیک و یا دفتر کنسولگری اسپانیا در مکان و یا محل سکونت خودتان اقدام کنید.

اگر شما شماره TIE ( کارت شناسایی افراد خارجی) را ندارید، در این مرحله شما باید درخواست خود را برای این شماره ظرف مدت یک ماه ارائه کنید. حتی اگر شما مجوز اقامت طولانی مدت در اسپانیا را دارید  باز هم شما نیاز به تمدید شماره TIE خود در هر 5 سال یک بار خواهید داشت.

برای درخواست اقامت طولانی مدت در اسپانیا و یا هر اتحادیه اروپا، همان مدارک گفته شده مورد نیاز شما خواهد بود به غیر از برخی از مستندات که در زیر به آنها اشاره خواهد شد:

  • دو کپی از فرم درخواست شما EX-11 بصورت تکمیل شده و امضا شده
  • پاسپورت، عنوان مسافرات و کارت ثبت نام
  • اثبات تمکن مالی و یا داشتن شرایط مالی لازم برای حمایت از خود و خانواده خود
  • مدرکی که اثبات کند شما دارای بیمه سلامت هستید.
  • مدرکی که اثبات کند هزینه های اقامت طولانی مدت خود را پرداخت کرده اید ( در حال حاضر 21.44 یورو)

ضمن اینکه شما می توانید کارت اقامت فامیلی یا خانوادگی  مربوط به یکی از اقوام ساکن اتحادیه اروپا را نیز با قیمت 12 یورو درخواست و دریافت کنید.

مسکن در اسپانیا

اجاره کوتاه مدت در اسپانیا

وقتی برای اولین بار وارد اسپانیا می شوید، به احتمال زیاد نیاز به اجازه کردن مکانی برای کوتاه مدت خواهید داشت. خواه شما منتظر آماده شدن خانه خودتان باشید و خواه شما هنوز مکان مناسبی برای اقامت پیدا نکرده باشید، پیدا کردن و انتخاب مکانی که در این مدت بتوانید در آنجا ساکن شوید ایده خوبی خواهد بود.

  • در اسپانیا وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق این وب سایت ها خانه هایی برای اجاره کوتاه مدت و یا خانه های مبله یک ماهه برای اجاره پیدا کنید.

بهترین و یا شاید معتبرترین وب سایت هایی که می توانید از طریق آنها اقدام به پیدا کردن مکان هایی عالی برای اقامت کوتاه مدت خود بکنید وب سایت های Fotocasa و Idealista هستند.

ضمن اینکه شما می توانید با بنگاه های مشاوره امکلاک محلی یا Agencias Inmobiliarias تماس بگیرید تا مطابق با شرایط شما مکانی را برای شما پیدا کنند. معمولاً مستنداتی که برای اجاره این نوع مکان ها نیاز دارید مشابه اجاره مکان های اجراه طولانی مدت هستند که در ادامه این راهنما به آنها اشاره خواهد شد.

  • جستجو برای خانه های مخصوص تعطیلات نیز می تواند گزینه مناسبی باشد، اما به یاد داشته باشید که این مکان ها معمولاً هزینه بیشتری نیاز دارند، به خصوص اگر شما بیش از زمانی که قرار بوده اقامت داشته باشید نیاز به ماندن داشته باشید. با این وجود اگر باز هم به محدودیت مکان برخورد کردید می توانید به وب سایت های محبوب Airbnb و یا Rentalia نیز سر بزنید.

اجاره یک خانه و یا آپارتمان در اسپانیا

اطلاع از شرایط اجاره کردن یک آپارتمان و یا خانه در اسپانیا اهمیت زیادی دارد زیرا می تواند این آگاهی به شکلی بالقوه شما را از کمبود بودجه،جستجوی طولانی مدت و یا هر گونه سو تفاهم با صاحب خانه نجات دهد.  ما در این مطلب سعی کرده ایم تمامی جزئیات مربوط به اجاره خانه در اسپانیا را پوشش دهیم  از قوانین گرفته تا هزینه ها و یا خدمات عمومی.

میانگین هزینه مورد نیاز برای اجاره خانه و یا آپارتمان در اسپانیا:

هزینه اجاره خانه و یا آپارتمان در اسپانیا بصورت آهسته و پیوسته در حال افزایش است. هزینه اجاره ماهیانه در اسپانیا در حال حاضر بصورت میانگین 8 یورو به ازای هر متر مربع  تعیین می شود که البته این هزینه با توجه به منطقه و مکان خانه و یا آپارتمان بسیار متفاوت است و این تنها میانگین این هزینه ها است.

شهر مادرید در رأس گران ترین هزینه های اجاره خانه و آپارتمان در کل کشور اسپانیا قرار دارد  که از حد متوسط کشور اسپانیا نیز بالاتر است و برای هر متر مربع هزینه میانگین 13 یورو برآورد شده است، در نزدیکی مادرید منطقه کاتالونیا با هزینه میانگین 12 یورو برای هر متر مربع قرار دارد.

  • هزینه اجاره برای هر متر مربع در جزایر بالئاریک و یا منطقه باسک نیز بالاتر از حد میانگین کشوری است. ارزان ترین مناطق برای اقامت و اجاره در اسپانیا مناطقی مانند اکسترمادوریا (Extremadura)، کاستیل لا مانچا (Castilla la Mancha)  و لا ریویا (La Rioja) هستند که هزینه اجاره ماهیانه خانه و آپارتمان در این مناطق پایین تر از میانگین کشوری و در حدود میانگین 4 تا 5 یورو برای هر متر مربع می باشد.

این بدین مفهوم است که اگر شما  قصد اجاره کردن خانه در اسپانیا را دارید باید از شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا، بلیبائو و پالما دی مایورکا  انتظار بیشترین هزینه ها و گران ترین قیمت ها را داشته باشید.

در مادرید برای اجاره یک خانه و یا آپارتمان باید حداقل ماهیانه 750 یورو  تا  حداکثر 1100 یورو این هم برای یک آپارتمان و یا خانه یک خوابه  در مرکز شهر هزینه کنید.  با این حال هزینه میانگین ملی اسپانیا برای یک خانه و یا آپارتمان  یک خوابه رقمی در حدود میانگین 600 یورو در ماه را در مراکز شهرها نشان می دهد که این رقم برای مناطق خارج از مرکز شهر حدود میانگین 450 یورو می باشد.

حقوق مستأجر و صاحب خانه و اینکه چه چیز باید به عنوان مستأجر انتظار داشته باشید.

اگر در فکر این هستید که به عنوان یک مستأجر در اسپانیا چه حق و حقوقی دارید  و چه قوانین و فرایند هایی را می توانید از صاحب خانه انتظار داشته باشید ، به خصوص اگر یک خارجی هستید،ادامه مطلب را از دست ندهید.

اجاره طولانی مدت در اسپانیا در حدود 5 سال بصورت تقریبی طول می کشد و با توافق قابل تجدید تا 3 سال دیگر نیز می باشد. این یک قرارداد استاندارد در اسپانیا است و طبق این قرارداد شما باید هزینه اجاره ماهیانه خود را پرداخت کنید و صاحب خانه نمی تواند از شما پیش پرداخت برای بیش از 2 ماه مطالبه کند.

صاحب خانه می تواند از شما درخواست شما NIE داشته باشد و حتی از شما مدارکی را برای توانایی پرداخت هزینه کرایه و یا اجاره ماهیانه را درخواست کند مدارکی مانند قرارداد کاری، آخرین اخطارهای پرداخت و یا آخرین اعلامیه های مالیاتی.

قرارداد های اجاره در اسپانیا هم می تواند مکتوب و هم بصورت کلامی باشد اما در هر صورت داشتن یک قرارداد کتبی همیشه توصیه می شود. در صورتی که شما یک قرارداد اجاره خانه در اسپانیا امضا کرده باشید دانستن اصطلاحات مهم زیر می توان برای شما در حل مشکلات قانونی اجاره خانه و یا آپارتمان کمک کند.

اصطلاحات به اسپانیاییاصطلاحات به انگلیسیاصطلاحات به فارسی
ArrendadorLandlordصاحب خانه
ArrendatarioTenantمستاجر
AvalSuretyضامن
Certificado de ingresosCertificate of incomeگواهی درآمد
Contrato de arrendamientoTenancy contractاجاره نامه
Documento Nacional de IdentidadNational Identity documentسند هویت ملی
RentaRentاجاره

چطور در اسپانیا خانه یا آپارتمان پیدا کنیم؟

اگر به دنبال یک آپارتمان و یا خانه برای اجاره در اسپانیا هستید،پیشنهاد می کنیم منابع مختلفی را برای پیدا کردن این خانه بررسی کنید،به این دلیل که ممکن است پیشنهادات و آفرهای خوبی برای پیدا کردن یک خانه در برخی از مناطق از جمله منطقه ای که شما خواهان سکونت هستید پیدا کنید.

روزنامه های محلی را نگاه کنید،به وب سایت های مشاور املاک ناحیه سر بزنید و با مشاوران املاک منطقه بهتر است گفتگویی داشته باشید،این اقدامات ممکن است دیدگاه های خوبی برای اجاره یک مکان به شما در اسپانیا بدهد. منظور اینکه تا به خوبی بررسی های خود را انجام نداده اید اقدام به اجاره خانه یا آپارتمان در اسپانیا نکنید.

  • ضمن اینکه برخی از وب سایت های محبوب و پر طرفدار اجاره خانه و آپارتمان نیز در اسپانیا فعال هستند که شما می توانید با کمک این وب سایت ها خانه مورد نظر خود را جستجو کنید. برخی از این وب سایت ها که شهرت زیادی دارند و هم آپارتمان مبله و هم بدون مبله یا ساده برای اجاره در آن منظور شده عبارتند از:
  • Fotocasa
  • Idealista
  • Spainhouses

شما همچنین می توانید به گروه های عمومی  یا آزانس های که به عنوان واسطه خدمات پیدا کردن منزل در اسپانیا را ارائه می کنند نیز اعتماد کنید، برخی نیز خانه های خودشان را برای اجاره در اختیار شما قرار می دهند،اما به غیر از این افراد دفاتر مسکن مجازی ، اتاق های مالکیت شهری و یا بانک های ملی کشور اسپانیا نیز گاهاً برای یافتن آپارتمان در اسپانیا گزینه های مناسبی هستند.

خرید املاک در اسپانیا به عنوان یک خارجی

اگر قصد خرید املاک در اسپانیا را به عنوان یک خارجی دارید بهتر است بدانید و خوشحال باشید که در اسپانیا محدودیت مالکیت و یا قانونی برای منبع مالکیت املاک در اسپانیا وجود ندارد.البته باید برای خرید ملک در اسپانیا برخی از مستندات را ارائه نمایید.

  • بصورت کلی تمامی افراد غیر اسپانیایی و یا خارجی برای خرید ملک در اسپانیا نیاز به داشتن شماره NIE  دارند خواه این افراد اروپایی باشند یا غیر اروپایی،اما افرادی که از شهروندان غیر اتحادیه اروپایی هستند به غیر از این شماره باید یک ویزای معتبر نیز برای خرید املاک در اسپانیا در دست داشته باشند.

البته خبر خوب برای افرادی که به دنبال خرید ملک یا خانه برای اقامت در اسپانیا هستند اینکه با خرید املاک اسپانیا با حد مشخص سرمایه گذاری می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.خرید املاک در اسپانیا با سرمایه گذاری بالای 500.000 یورو  می تواند این تضمین را به شما بدهد که صاحب ویزا گلدن یا ویزا طلایی اسپانیا شوید، این ویزا به شما اجازه زندگی در اسپانیا را می دهد.

  • اما این ویزا باید هر 2 سال یک بار تمدید شود. درست مانند ویزای معمولی اقامت در اسپانیا  با در دست داشتن ویزا گلدن اسپانیا شما به راحتی می توانید بعد از 5 سال برای اقامت دائم اقدام کنید و به عنوان یک شهروند معمول اسپانیا در این کشور زندگی کنید و بعد از 10 سال به عنوان شهروندی اسپانیا دست پیدا کنید.

اقداماتی که برای خرید خانه در اسپانیا به عنوان یک خارجی باید انجام دهیم چیست؟

راههای مختلفی برای جستجو املاک اسپانیا وجود دارد.  گفته شد که بهتر است از منابع مختلف به دنبال امکلا و یا خانه باشید مانند وب سایت های خاص، مشاوران املاک ناحیه ای و غیره و حتی می توانید از مجلات و روزنامه ها نیز برای پیدا کردن ملک خود اقدام کنید.

تمامی مسائل مربوط به مسکن و املاک در کشور اسپانیا زیر نظر وزارت مسکن برنامه ریزی و مدیریت می شود. در این وزارتخانه و یا دفاتر مرتبط می توانید تمامی اطلاعات در مورد مسکن، املاک، شرایط قانونی، پایداری، طرح های منطقه ای و یا جوازهای ساخت و ساز و سایر گزارشات را به دست بیاورید.

به صورت کلی برای خرید هر یک از انواع املاک در اسپانیا شما باید  اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ارائه درخواست وام مسکن که معمولا به اعتبار نیاز دارد.
  • جستجو برای نوع ملک با مشخصاتی که شما نیاز دارید.
  • بررسی وضعیت ملک در سایت ریجستری املاک اسپانیا (Registro de la Propiedad)
  • این کار به شما جزئیات قانونی بیشتری در مورد ملک می دهد، مانند نام ریجستری در صورت عدم بدهی، اطلاعاتی در مورد ابعاد و اندازه ها و سایر مشخصات ملک
  • پرداخت پیش پرداخت به عنوان ضمانت عدم فروش ملک بخصوص زمانی که به دنبال سایر گزینه های احتمالی هستید.
  • امضا سند فروش ملک و پرداخت سایر اقساط منزل با ملک بصورت ماهیانه

شما می توانید در اسپانیا این نوع املاک را معمولاً پیدا کنید:

  • آپارتمان (apartamentos  یا  pisos) که محبوب ترین و متداول ترین نوع املاک در اسپانیا است.
  • خانه های نیمه تمام یا نیمه ساز (casa adosada) اسپانیا که معمولاً در ردیف های کنار هم در روستاها و یا شهرها پیدا می شوند. این نوع خانه ها ممکن است دارای باغ های عمومی با استخر باشند و معمولاً در 2 یا 3 طبقه ساخته می شوند و دارای پارکینگ اختصاصی می باشند.
  • ویلا اسپانیا (casa یا  chalet) که معمولاً دارای دیوارهای برای تفکیک هستند و هر کدام باغ ها و احتمالاً استخرهای خاص خود را دارند.گاهاً ممکن است در یک مجتمع ویلایی اسپانیا چند آپارتمان باشد. معمولاً در شهرهای بزرگ و متوسط کمتر ویلا وجود دارد و در بین افراد ثروتمند و متمول اسپانیایی بسیار محبوب هستند.
  • خانه های شهری(urbanizaciones) یا خانه های دربست که ممکن است در آپارتمان های مجزا،ویلا ها و یا خانه های شهری می باشد. این نوع خانه ها اغلب بسیار گران هستند و برای تأمین امنیت و داشتن آرامش انتخاب می شوند.
  • خانه های بیرون شهر (fincas) که معمولاً بصورت خانه های روستایی و در داخل اسالت های مختلف پیدا می شوند. به دلیل موقعیت این نوع خانه ها قیمت آنها در هر متر مربع بسیار مناسب تر است البته در زمانی که با سایر انواع خانه در اسپانیا مقایسه شود.

قیمت ملک در اسپانیا

قیمت ملک در اسپانیا تا حدود زیادی به نوع ملک مورد نظر و محل مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی در سالهای اخیر  روند قیمت ملک در اسپانیا صعودی بوده است، اما با توجه به میزان در آمد در اسپانیا قیمت ملک همچنان در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.

  • پایتخت و شهرهای بزرگ معمولاً از نظر قیمت  ملک  نسبت به شهرهای دیگر اسپانیا گران تر هستند و هزینه زندگی در این شهرهای نیز از نظر مالی بسیار بیشتر است. در بارسلونا  باید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 3.380 یورو در هر متر مربع برای مسکن سرمایه نیاز داشته باشید، در مادرید برای هر متر مربع حدود متوسط 2.965 یورو، در بیلبائو برای هر متر 2.219 یورو بصورت میانگین و در کادیز 2.014 یورو برای هر متر مربع بصورت میانگین باید هزینه کنید.

با این حال گران ترین شهر اسپانیا برای خرید خانه شهر سن سباستین (San Sebastian) یک شهر استراحت گاهی و تفریحی در منطقه باسک است که قیمت خانه در این شهر حتی از بارسلونا نیز بالاتر رفته به حدود میانگین 3.383 یورو در هر متر مربع رسیده است.

  • اگر به دنبال خرید ملک در کلان شهرها هستید،به صورت میانگین برای هر متر مربع باید 1.349 یورو ارزان تر از مراکز شهر هزینه کنید.با این حال در حال حاضر بهترین مکان ها برای خرید ملک در اسپانیا را می توان لا ریویا (La Rioja)، کاستیل (Castile)، لئون (León )، کاستیل لا مانچا (Castile-La Mancha) و برخی دیگر از شهرها دانست که به دلیل داشتن تاکستان های زیبا در داخل کشور اسپانیا شهرت زیادی دارند.

نکته منفی برای زندگی در این مناطق این است که در این مناطق هزینه حمل و نقل، رفتن به سواحل،هزینه بیمارستانها و فرودگاه ها به راحتی بالاتر است.

شرکت های خدماتی در اسپانیا

اگر در اسپانیا مکانی را اجاره می کنید باید هزینه شرکت های خدماتی را پرداخت کنید. البته می توانید با صاحب خانه هماهنگ کنید که این هزینه ها را به همراه مبلغ کرایه به او پرداخت کنید. در قرارداد شما نیز می تواند نوشته شود که چه کسی مسئول پرداخت هزینه های شرکت های خدماتی است. در هر صورت این بستگی به شما دارد که بهترین شرکت های خدمات بسته به شرایط خودتان انتخاب کنید.

چه مستنداتی نیاز دارید؟

عموماً شما باید با شرکت های خدماتی قرارداد امضا کنید. برای این کار نیاز به مستندات زیر به صورت کلی دارید ولی ممکن است گاهاً متفاوت باشد:

  • شماره NIE (شمارهشناسایی خارجی)
  • شماره حساب بانکی برای برداشت مستقیم کرایه و هزینه ها

گاز و برق در اسپانیا

هزینه برق در اسپانیا یکی از گران ترین هزینه ها در بین سایر هزینه ها و در بین بسیاری از کشورهای جهان است و باید انتظار این را داشته باشید که بخش اعظمی از هزینه های شما را تشکیل خواهد داد.

بزرگترین شرکت های خدمات در اسپانیا معمولا هم خدمات برق و هم گاز را برای شما پشتیبانی می کنند. این شرکت ها عبارتند از:

  • Iberdrola
  • Naturgy
  • Grupo Endesa
  • EDP

برخی از شرکت های بزرگ تأمین کننده خدمات گاز اسپانیا عبارتند از:

  • CEPSA
  • Enagás
  • Repsol

هزینه آب در اسپانیا

آب معمولاً در اسپانیا توسط شرکت های خصوصی و یا نیمه خصوصی برای منازل تأمین می شود. این شرکت ها دارای قرارداد های برون سپاری با شهرداری ها دارند. در اغلب ایالت های اسپانیا آب دارای کیفیت خوبی برای شرب است.

با توجه به اینکه در کجا قصد سکونت دارید ممکن است با کمبود  آب در این منطقه مواجه باشید. شهرهای شمالی و مرکزی دارای بارندگی زیادی هستند و این در حالی است که مناطق جنوبی مانند جزایر قناری و جزایر بالئاریک با کمبود بارندگی و آب مواجه هستند.

به همین دلیل بعضا محدودیت هایی برای مصرف آب در اسپانیا وجود دارد ، بخصوص در طول تابستان، این کار می تواند بخصوص مشکلاتی را برای دوش گرفتن و یا آبیاری باغ ها به وجود بیاورد.

اینترنت و موبایل در اسپانیا

اسپانیا یکی از پیشرفته ترین بازارهای موبایل جهان را در اختیار دارد به همین دلیل وقتی دنبال شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل در اسپانیا هستید  با هر شرکتی که قرارداد داشته باشید احتمالا پوشش دهی فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد.همین موضوع برای اینترنت نیز صادق است چرا که اسپانیا یکی از سریع ترین خدمات فیبر نوری در ارائه اینترنت را در اروپا در اختیار دارد.

برخی از بهترین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت و موبایل در اسپانیا به شرح زیر می باشند:

  • Movistar
  • Orange
  • Vodafone
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

یک پاسخ

  1. سلام
    وظیفه خودم دونستم بابت این اطلاعات کاملی که در خصوص اقامت اسپانیا زحمت کشیدین در اختیار مردم قرار دادین تشکر کنم
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.